„Nový, 88 metrů široký přechod pro zvěř na 95. kilometru otevřeli specialisté Skanska v těchto dnech, místo ale čeká ještě výsadba keřů a instalace fotopastí pro monitorování pohybu zvěře,“ informoval mluvčí společnosti Skanska Ondřej Šuch. 

S délkou téměř 88 metrů je nejdelším z plánovaných čtyř ekoduktů na modernizované dálnici D1. „Výstavba začala přípravnými pracemi v březnu 2020 a již na začátku dubna jsme osazovali tubus směrem na Brno. Ten se skládal z 25 oblouků o váze až 48 tun a deseti segmentů křídel. Montáž proběhla za pomoci 500tunového jeřábu a zvládli jsme ji za pouhých 5 dnů. V červenci téhož roku proběhla montáž tubusu směr Praha, také za 5 dnů,“ popsal projektový manažer společnosti Skanska Michal Vozdecký.

Deník oslovil lídry kandidátek na Vysočině. Takto odpovídali na důležité otázky.
Unikátní dotazník Deníku: Lídři z Vysočiny odpovídali na 25 otázek ano či ne

Než byla konstrukce zasypána držela tvar pomocí předpínacích lan umístěných ve spodní části oblouku. Ty bylo potřeba pro dokončení zásypu odstranit. Práce byly naplánovány na první 2 noci v květnu 2021 a namísto plánovaných 12ti 20minutových uzavírek se je podařilo zvládnout za pouhých 6 uzavírek. „Finální úpravy jsme řešili s Agenturou ochrany přírody a krajiny. Uprostřed ekoduktu je pás z písku tak, aby v budoucnu nezarostl vegetací a umožňoval sledovat pohyb zvířat fotopastmi umístěnými ve středu ekoduktu,“ vysvětlil Michal Vozdecký.