Oddychnout si mohou především obyvatelé Kámene. „Dobrou zprávou pro obyvatele je, že ty nejšpinavější zemní práce už budeme mít brzy za sebou, což zmírní dopad stavby na život v obci,“ prozradil Ladislav Majer, ředitel výrobní divize Morava společnosti SILNICE GROUP.

Ve výstavbě zmíněného silničního obchvatu pokračuje sdružení Kámen pod vedením společnosti SILNICE GROUP. „V současnosti připravujeme betonáž 50 metrů dlouhého mostu, který propojují obchvat se silnicí na Nízkou Lhotu. Součástí stavby bude ještě jeden most pro pěší a cyklisty. S jeho výstavbou však začneme až na jaře příštího roku,“ informoval Ladislav Majer.

Největší dopravní investice na Vysočině, která odstartovala v březnu letošního roku, spočívá ve vyvedení důležité regionální silnice I/19 mimo obec Kámen. To prospěje jak místním obyvatelům, tak řidičům projíždějícím po frekventované spojnici mezi dálnicemi D1 a D3.

V rámci projektu museli stavbaři ze sdružení Kámen vybudovat provizorní silnici, aby mohli na konci října dočasně převést dopravu ze stávajícího úseku I/19 v obci Kámen. „Tím přešla stavba do další fáze, v níž budeme bourat a rekonstruovat právě tuto část komunikace o délce zhruba 500 metrů,“ doplnil Majer.

Cílem stavby je upravit směrové i výškové parametry vozovky, které neodpovídají požadavkům na moderní tranzitní dopravu. „Úseky se stoupáním až 10 procent při obou vjezdech do vesnice jsou navíc velmi nepřehledné a přispívají k tragickým nehodám, které se právě na této silnici často stávají,“ přemítal Majer.

Význam silnice I/19 stoupl po správní reformě v roce 2000, která včlenila okres Pelhřimov do Kraje Vysočina, a posílila tak vazby území na nové krajské město Jihlavu na úkor původní orientace na České Budějovice.

Provoz na silnici mezi Táborem, Pelhřimovem a Humpolcem dále zhoustnul v návaznosti na dostavbu dálnice D3 kolem Tábora a aktuálně probíhající velkou rekonstrukci dálnice D1.

Investorem stavby je Ředitelství silnic a dálnic. Silniční obchvat za 155 milionů korun by měl být uveden do provozu na začátku roku 2020. Celá investice by měla být kompletně dokončena v létě roku 2020.