Vypovídá o tom aktuální žebříček nebezpečných míst, která se za uplynulý rok zapsala do statistiky zmíněného dopravně bezpečnostního projektu. „Za výjezdem z místní části Rozkoš se loni odehrály tři nehody, z toho jedna vážná. Jeden člověk při ní zemřel a jeden se těžce zranil. Dále policie ze všech nehod zaevidovala 4 další lehká zranění,“ poukázal na regionální výsledky projektu mluvčí Allianz pojišťovny Václav Bálek.

O dalších kritických místech na vysočinských silnicích se zpráva nezmiňuje. V celostátní top desítce kritických míst tuzemských silnicích se ale zmíněný úsek u Humpolce neumístil. „Analýza dopadla nejhůře pro silnici I/2 ve Středočeském kraji. V katastru obce Suchdol, na křižovatce východně od města, loni došlo celkem k 6 nehodám, z toho tři byly vážné,“ uvedl k výsledkům projektu v celostátním měřítku Václav Bálek. Čtyři lidé si z tohoto úseku odnesli těžká zranění, 8 lidí utrpělo lehká. Až na jednu nehodu, ke které došlo v neděli, se všechny odehrály během pracovního týdne.

Nejtragičtější loňská nehoda na silnicích první třídy se stala na silnici I/4 u jihočeských Předotic. Zmíněná nehoda stála život čtyři pasažéry. „V katastru obce Předotice na křižovatce silnice I/4 při nájezdu na E49 došlo kromě toho v létě k jedné další nehodě. Celková bilance dvou těžkých nehod, čtyř mrtvých, dvou těžce a dvou lehce zraněných vynesla této nehodové lokalitě druhé místo,“ dodal Václav Bálek.

Analýza se týká nehod na dálnicích, rychlostních silnicích a silnicích I. třídy. Automapa Allianz je výsledkem podrobné celorepublikové studie, nikoli analýzou nehodovosti klientů Allianz pojišťovny. Tvůrci seznamu kritických míst na českých silnicích vycházejí z údajů veřejně dostupné databáze dopravních nehod evidovaných Policií České republiky.