Jak informovala humpolecká místostarostka Lenka Bartáková (za ČSSD), radní ani zastupitelé se zatím tímto tématem oficiálně nezabývali. Otázka parkování byla otevřena na lednové schůzce Místní agendy 21, a to v souvislosti s debatou o plánovaném setkání města s veřejností. „Letos bychom totiž chtěli pozvat veřejnost ke kulatému stolu, abychom se dozvěděli, co by si lidé ve městě přáli. Rádi bychom také zna-li jejich názor na parkování ve městě," uvedla Bartáková s tím, že až poté by otázku placeného parkování přednesli na radnici.

Místostarostka zmínila, že Humpolec je zřejmě jedním 
z mála měst na Vysočině, kde řidiči za parkování neplatí. Nově se o tématu mluví i na základě kroku firmy z Ledče nad Sázavou, která městu nabídla parkovací automaty. „Uvažovali jsme o tom, že hodina parkování by mohla být zdarma, poté by řidiči platili řádově desetikoruny," přiblížila první neoficiální úvahy Bartáková.

Vysvětlila, že o placených parkovištích ve středu města přemýšlí hlavně proto, aby lidé, kteří si něco potřebují vyřídit na radnici nebo v bance, měli vůbec kde zaparkovat. „Hodina na vyřizování by měla stačit, poté už by se opravdu za místo platilo," přemítala místostarostka.

Například řidičce Haně Bendové z Humpolce by zavedení placeného parkování na náměstích proti srsti nebylo. „Je pravda, že kolikrát tu nemáte kde zaparkovat. Člověk objede náměstí a nenajde volné místo," řekla Bendová konkrétně k obvyklé situaci na parkovišti před radnicí, bankou a pekárnou.

Dodala, že například v Hav-líčkově Brodě jsou některá parkoviště zpoplatněná nízkou částkou, což je podle ní rozumné. „Pokud by to i tady bylo za malý peníz, tak bych 
s tím neměla problém. Vzpomínám si, že kdysi se poku-sili zpoplatnit parkoviště
u Lidlu, ale tam to byl nesmysl. I proto, že peníze vybíral pán a neměl o situaci na parkovišti žádný přehled," podotkla oslovená řidička.
Podle Dagmar Kluchové, vedoucí muzea, které sídlí na Horním i Dolním náměstí, parkují na náměstích zřejmě hlavně lidé, kteří tam pracují. „I já občas jedu do práce autem a někdy ho potřebuji mít co nejblíž," zmínila Kluchová.

Vedoucí muzea si také vzpomněla, že už minimálně před patnácti lety se nějaký čas peníze za parkování na Horním náměstí vybíraly. „Ti, kteří tu byli zvyklí parkovat každý den, si raději přeparkovali.
A vůbec celkově se to tenkrát neosvědčilo," zapátrala ve své paměti Kluchová.

Jí osobně by ale parkovací automaty vyloženě nevadily. „Někteří lidé tu zbytečně nechávají auto třeba i několik dní, a pak tu právě nemůže zaparkovat ten, který si potřebuje něco rychle vyřídit. Ale druhá věc je, že někde musí zaparkovat i ti, kteří na náměs-tí bydlí," uvažovala Dagmar Kluchová.

Toho, že by se případné zpoplatnění parkování mohlo negativně podepsat na návštěvnosti muzea jako takového, se Kluchová neobává. „Většinou k nám zajdou lidé, kteří si chtějí prohlédnout celé město, jsou někde ubytovaní, takže chodí pěšky. Ani návštěvníky z větších výprav by to snad nemělo odradit," odhadovala vedoucí muzea.

O placeném parkování se loni na setkání města s veřejností mluvilo také v souvislosti s plánovanými opravami ulic Školní a Husova a Havlíčkova náměstí. Za stání by se podle některých hlasů i od obyvatel města mělo platit také u pošty. A to z toho důvodu, aby klienti pošty měli kde zastavit. „Myslím si, že i v tomto případě by placené parkování stálo za úvahu," usoudila Lenka Bartáková.