Objezd bude na státní silnici, ale zaplatí ho zmíněná firma a město Pelhřimov.
Kruhová křižovatka vznikne v ulici Myslotínská u bývalé celnice, kde jsou k prů-tahu přivedeny ulice K Silua jednosměrně i Libkovodská. Čtvrtým „ramenem" objezdu bude nová komunikace, která vpravo ve směru na Myslotín v proluce mezi domy povede k nové vrátnici Agrostroje pro nákladní a osobní dopravu i pro pěší. Kamiony od Kamenice nad Lipou by tak vůbec neprojížděly městem.
„Situace v ulici Za Náspem je tristní už teď. Není kde zaparkovat, i když jsme před třemi lety udělali druhé parkoviště. Jenže za poslední tři roky jsme i s Humpoleckými strojírnami přibrali 720 nových zaměstnanců a s výstavbou nových kapacit plánujeme přijmout dalších 350 až 400. Proto musí být objezd zrealizován nejpozději v příštím roce," řekl včera Deníku generální ředitel Agrostroje Lubomír Stoklásek.
Jeho slova potvrzuje jak parkování aut zaměstnanců na trávě podél kotelny Iromezu i výš, ale hlavně případy, kdy kamion z ulice Za Náspem nemůže vyjet na průtah a hrozí mu, že na něj spadnou závory na železničním přejezdu. „Divím se, že se tam zatím nestala žádná tragická nehoda. Proto jsme požádali město, aby se na tuto situaci v nějakém zkráceném režimu zaměřilo, a nabídli jsme státní správě, že bychom 51 procent zafinancovali, což by podle stávající legislativy umožnilo termín výstavby v příštím roce. Jinak by to trvalo déle," dodal Stoklásek s tím, že město se věci chopilo iniciativně.
Jak potvrdil vedoucí investičního odboru města Josef Koňák, teď se připravuje studie, která by měla být hotova v červnu a která by také řeši-la napojení ulic Libkovodská a K Silu – to je totiž níže než chystaná proluka mezi domy.
Pokud nebudou zásadní námitky policie a zejména pak vlastníka, Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD), a vše půjde hladce, teoreticky by se mohlo začít stavět už letos.
Objezd se do lokality vejde a pozemky k rozšiřujícímu se areálu Agrostroje jsou městské, takže žádná zásadní překážka vybudování objezdu v cestě nestojí. Cenu podle Josefa Koňáka zatím nelze ani odhadnout.
Město ústy starosty Leopolda Bambula počítá s tím, že doplatí 49 procent ceny.
„Stát tento kruhový objezd nepotřebuje, takže je to záležitost Agrostroje a také naší průmyslové zóny Lhotka, odkud je také výjezd tristní," doplnil starosta. Pro stát nemá kruhový objezd větší význam i proto, že se v budoucnu chystá západní obchvat Pelhřimova. Po jeho vybudování by podle starosty ŘSD zřejmě ulici Myslotínskou i celý průtah předalo městu, tak jak už to udělalo s Pražskou ulicí.
Policisté se ke křižovatce podrobně vyjádří, až bude nakreslená. „Obecně ale lze říct, že myšlenka je dobrá, protože pokud by tudy do Agrostroje směřovala kamionová doprava, ulehčilo by se průtahu a hlavně jeho křižovatce s ulicí Za Náspem," uvedl zatím předběžně vedoucí pelhřimovského dopravního inspektorátu Rostislav Sůva.
Na názor jsme se zeptali také vlastníka jedné z nemovitostí, mezi kterými by čtvrté „rameno" objezdu z Myslotínské ulice vedlo. „Zatím to jen beru na vědomí, ale nevím, kudy to přesně půjde," říká muž, který si nepřál být jmenován.
Věří, že s ním budou dotyčné instituce o konkrétní podobě dál jednat a v případě potíží uskuteční například protihlukovou stěnu.