O desátém ročníku akce se sice mohou zájemci dočíst na internetu, ale na informovanost zákazníků dbají převážně knihkupci sami. „Měli jsme připravené letáky i plakáty. Bez povšimnutí jsme nenechali ani sociální sítě, na kterých se v současné době pohybuje velké množství lidí a hledají zde tipy," řekl Karel Kratochvíl, majitel humpoleckého knihkupectví Jana Zábrany.

Zákazníci se nemusí bát, že by v záplavě knih oněch patnáct novinek nenašli. „Knihy jsou umístěné na speciálním pultu s novinkami a po nějakou dobu budou jasně označené a zvýrazněné," dodal majitel knihkupectví Jana Zábrany.

Akce se pravidelně koná od roku 2011 a stálí zákazníci knihkupectví jsou rok od roku lépe informovaní. Knihkupci tak většinou v tento den zaznamenávají vyšší návštěvnost. „Pravidelně se v nabídce knižních titulů objevují jeden dva velké taháky, které čtenáře nejvíce lákají a pro které si přijdou. Někteří zákazníci chodí na knižní čtvrtek pravidelně a velmi se na něj těší," vysvětlil Kratochvíl.

Projektu se rozhodně nestraní ani pelhřimovská knihkupectví. „Podzim je, co se týče akcí zaměřených na knižní trh, bohatý. My se ale nejvíce soustředíme právě na knižní čtvrtek, kterého se už od našeho vzniku pravidelně účastníme" řekl Jiří Dvořák, manžel majitelky knihkupectví U Vrány v Pelhřimově.

O propagaci se stejně jako v Humpolci starají v Pelhřimově knihkupci sami. „Na letáčky ani plakáty nesázíme. Soustředíme se spíš na sociální sítě. V minulých ročnících jsme zákazníky upozornili na akci na naší facebookové stránce," popsal proces šíření informací Dvořák.
Pro zájemce připravili během loňských ročníků krátké informace týkající se nových knih. Vzhledem k pozitivním ohlasům tento krok i letos zopakují.

Rovněž umístění a zvýraznění knih bude v pelhřimovském knihkupectví 
v Růžové ulici na náměstí podobné jako v tom humpoleckém. „Novinky budeme soustředit na jedno místo a zvýrazněné budou minimálně po dobu čtrnác-ti dnů," pokračoval prodejce z Pelhřimova.
Akce se mezi stálými zákazníky a vášnivými čtená-ři těší velké oblibě. „No-vých tváří během knižního čtvrtka moc nevídáme. Zákazníci jsou spíše z řad pravidelných odběratelů. Kdo má zájem, může si také udělat na tituly předobjednávku," dodal Jiří Dvořák 
s tím, že knižní čtvrtek nové čtenáře nepřitáhne.

Knihy jsou do obchodů doručovány s předstihem 
– den předem. Velmi často jsou knihkupci svázáni smluvními podmínkami, aby nedošlo k prodeji titulů dříve než ve čtvrtek.

Knihy vybrané na tuto akci jsou novinky domácích i zahraničních autorů, které jdou napříč žánry. Vedle ostřílených a čtenářsky prověřených autorů se objevují i začínající spisovatelé. Pořadatelé knižního čtvrtku nezapomněli ani na děti, které si mohou vybrat ze dvou novinek.