V Želivě totiž měli už třináctý sraz majitelé vozů Škoda a právě odpoledne vyrazili na tradiční spanilou jízdu. U některých nablýskaných strojů se zdálo, že včera sjely z výrobního pásu, i když ve skutečnosti jsou jejich rokem narození nejčastěji šedesátá až osmdesátá léta minulého století. A že se bylo se na co dívat.

Bezmála stovka vozidel nabídla různé druhy od škodovky s motorem vzadu řady 1000 MB, mladší stovky, typy 105 až 130, dvoudvéřové sporťáky až po nezapomenutelná „erka“. Sobotní den fandové nablýskaných škodovek začali čtyřicetikilometrovou orientační jízdou. „Řidiči nejdříve museli najet mezi dva kužele. Jejich úkolem bylo trefit se přesně doprostřed, aby měla kola ke kuželům z každé strany stejnou vzdálenost,“přiblížil hlavní pořadatel srazu Josef Hanek.

Dalším úkolem bylo malování, ale ne jen tak ledajaké. Někdo z posádky automobilu dal ruce do krabice, ve které bylo zrcadlo a podle něj musel nakreslit přesně danou trasu. „Orientační jízdu jsme zakončili na kanálu v Želivě, kde na motoristy čekala jízda zručnosti,“ dodal Josef Hanek. Večer se nesl v přátelské atmosféře, kdy nechybělo vyhodnocení hlasování o nejhezčí auto v kategoriích – Škoda Felicia-Octavia 60. léta, Škoda 1000MB-MBX, Škoda 100-110, Škoda 110r coupé, Škoda Rapid-Garde nebo Škoda 105-120-130. Foto: Deník/Alexandra Knapová