Při tematických pondělcích se už děti prvních až pátých tříd staly lecčím – mladými dámami a gentlemany i malými miminky. „Jde o motivační projekt, který po pěti letech opět pořádáme. Po volném víkendu se dětem většinou nechce zpět do lavic, tak jsme se rozhodli jim pondělky zpestřit," řekla autorka projektu a třídní učitelka 3.B Marie Bušková.

Zapojují se i rodiče

Téma se většinou prolíná vyučováním. Nejenže žáci podle něj přijdou ustrojeni, ale učitelé si mohou sami zvolit, jak téma pojmou v hodinách. „Jednotlivá témata se dají využít třeba ve slovních úlohách nebo při četbě. Při indiánském pondělí jsme probrali historii Indiánů a naučili se indiánskou písničku," uvedla Bušková s tím, že výjimkou jsou barevné pondělky, kde se náplň dne zaměřuje hlavně na oblečení a výzdobu třídy.

Školáky podle Buškové nevšední pondělky baví a naprostá většina se k nim připojuje. „Samozřejmě to pro ně není povinností, ale zábavou. Do dění se nechali strhnout i mnozí rodiče, kteří s ratolestmi vymýšlejí a vyrábějí nápadité kostýmy, a s převleky se nenechají zahanbit ani učitelé," líčila Marie Bušková.
„Nejvíce se mi asi líbilo indiánské pondělí, ale hezké byly i barevné pondělky," zhodnotil žák 3.B Michal Pavlíček.

Počátecké žáky ještě čeká Zvířátkové pondělí. „Na něj děti mají dovoleno přinést si s sebou domácí mazlíčky. Na vyučování tu s nimi samozřejmě mohou zůstat jen ti menší v klíckách a teráriích, s většími zvířátky jako pejsky a kočičkami mohou děti přijít pouze v doprovodu rodičů na tradiční ranní focení," upozornila Marie Bušková.

Natálie Sochorová ze 3.B má doma papouška a kočku. Na Zvířátkové pondělí s ní ale ani jeden domácí mazlíček nepojede. „Živá zvířátka nechám doma, protože dojíždím. Do školy tak s sebou vezmu alespoň svoji oblíbenou plyšovou fretku," uzavřela Natálie.