Dalším místem, které představujeme, je křižovatka na černovickém náměstí, které se Deník samostatně věnoval už dříve. Jde o to, že řidiči ve směru Pelhřimov – Soběslav tam ignorují stopku, a pak se střetávají s auty na hlavní silnici ve směru od Kamenice nad Lipou.

„Problém je, že řidiči od Pelhřimova nebo od Soběslavi dlouho jedou po hlavní silnici, která je navíc i po příjezdu na náměstí opticky širší než přehlédnutelná „proluka" mezi domy ze směru od Kamenice nad Lipou," vysvětluje zástupce vedoucího pelhřimovského dopravního inspektorátu Jiří Matějka.

Svou roli podle něj hraje i to, že  řidiči, kteří neznají místní situaci, nevěnují dostatečnou pozornost řízení a přehlédnou značky, přestože jsou dobře viditelné a navíc umístěné na fluorescenčním podkladu. A jak potvrzuje starosta Černovic Jan Brožek, nejvíc nehod se odehraje na jaře a v létě, kdy tudy projíždějí turisté. Místní řidiči už dokonce radši preventivně na hlavní ve směru Tábor – Kamenice nad Lipou zpomalují, aby do nich z boku někdo nepozorný nenarazil.

Diskutovalo se o osazení retardérů, zřízení ochranných ostrůvků ve vozovce nebo zavěšení značek na rampu nad silnici.

Nakonec policisté navrhli, že značka STOP se umístí do reflexního podkladu a pak se k ní přidá varování, že se „stopka" blíží. „Dále bylo předloni na příjezdech z vedlejších silnic doplněno vodorovné značení, takzvaná opticko – psychologická brzda, která opticky i vibrací do volantu upozorní na křižovatku," uvádí Jiří Matějka s tím, že loni došlo k dalšímu zvýraznění a doplnění značení, které je teď intenzivnější.

Kuriózní případ nastal, když jeden řidič příčné pruhy pochopil jako parkovací místa a nechal v nich ve vozovce stát své auto.

Nicméně dodnes podle starosty Brožka nedošlo k výraznému zlepšení. „Pořád vidíme auta, která stopku projedou," říká dnes s tím, že město zamítlo variantu prohodit hlavní a vedlejší silnici, protože by změna vedla k dalším nehodám.

„Pro zlepšení situace jsme v rámci dopravního značení udělali maximum, situaci by plně řešilo až zřízení okružní křižovatky, která by navíc esteticky mohla náměstí pomoci," říká dopravní policista Matějka, který si ale zároveň uvědomuje, že řešení naráží na peníze a že souvisí s úpravou celého náměstí.

Černovický starosta dodává, že pokud by tu dál měly jezdit kamiony, které nejde jinudy odklonit, okružní křižovatka by se do lokality nevešla. „Ale uvažujeme, že pokud získáme dotaci na úpravu náměstí, tak by se při ní mohly vedlejší silnice „ohnout", aby řidiči byli donuceni zpomalit a došlo jim, že nejsou na hlavní," uzavírá Brožek.

Výběr z nehod
1. 4. 2010 – Řidič nákladního Dafu jel do centra a před domem č.p. 155 narazil do svodu,  zábradlí a sloupu mostu. Řidič se odmítl podrobit zkoušce i odběru.
11. 5. 2010 – Řidič nákladního Fiatu jel od Soběslavi a nedal přednost Fabii jedoucí zprava. Došlo k lehkým zraněním řidičů.
15. 3. 2011 – Řidička Fordu jela od Pelhřimova a nedala přednost zleva jedoucí sanitce. Ke zranění nedošlo.
9. 7. 2012 – Řidič Volkswagenu jel od Soběslavi a nedal přednost zprava jedoucímu Volksvagenu. Jeho řidič i spolujezdkyně byli převezeni na ošetření.