Konal se na ZŠ Krásovy domky a pořádaly ho sdružení Chaloupky a Sluňákov.

„Přednáška patří pod projekt E-DUR, který je určen školákům základních a středních škol. Jeho cílem je nenásilnou formou zařadit environmentální výchovu do všech předmětů. Důležitá je zpětná vazba mezi školami a centrem ekologických aktivit Sluňákov. Metodika Zelený ostrov symbolizuje postupný návrat života na ostrov Krakatau, který byl zničen výbuchem sopky. Projekt by měl rozvíjet vztah dětí nejen k „jejich“ ostrovu, ale především k planetě Zemi,“ řekla přednášející Zdenka Štefanidesová.

Na ostrov se školáci mohou symbolicky přenášet díky zajímavým pomůckám. Přednášející posluchačkám vysvětlila, jak tvořit pomocí běžně dostupných technik a materiálů. Učitelky si zkusily vyrobit obrázky otisků rukou za použití krému a suchých pastelů, sopku z těsta nebo poznávaly zvuky semínek v dešťové holi z papírového tubusu.

Posluchačky přednášku hodnotily velmi kladně. „Seminář měl spád, byl velice zajímavý a přínosný. Nejvíce se nám líbila metoda sopky z těsta, kterou určitě použijeme ve vyučování,“ pochválila koordinátorky Světlana Rejzková a její kolegyně ze ZŠ Osvobození.

Obrázky vytvořené pomocí suchého pastelu a lepidla či krému na ruce naopak nejvíce překvapily pedagožky ze ZŠ Krásovy domky. Žáci mohou být zapojení jsou tří typů projektů: Zelený ostrov (1. až 4. třída), Zlatá nit (5. až 7. třída) a Udržitelný rozvoj (8. až 9.třída ZŠ a  SŠ).

EVA LELIGDONOVÁ