Reorganizační návrh počítá s tím, že by dráhu koupily obce. Část vozů by koupila firma Swietelsky Rail CZ. Vyplynulo to ze schůze věřitelů u Krajského soudu v Českých Budějovicích, která se uskutečnila ve středu. Tento soud již dvakrát poslal firmu JHMD do konkurzu, pokaždé ale jeho rozhodnutí zrušil Vrchní soud v Praze.

Připomeňte si dobu, kdy byl na úzkokolejce provoz.
Nikdy nezapomeneme. Úzkokolejka na Pelhřimovsku stále čeká na zázrak

Firma JHMD je v úpadku od října 2022, kdy provoz vlaků zastavila. Dluží 350 milionů korun, vyplývá z přehledu pohledávek. Vlaky by mohly opět jezdit od června, řekl ČTK insolvenční správce David Jánošík.

Firma by se dala prodat až za 121 milionů korun, vyplývá ze znaleckého posudku. Firma uvedla, že se do dluhů dostala kvůli tomu, že Kraj Vysočina jí málo kompenzoval prokazatelnou ztrátu, a proto jí vznikla od roku 2010 trvalá provozní ztráta 108 milionů. Uvedla, že Kraj Vysočina jí za stejné období neuhradil poplatek za použití dopravní cesty. Kraj to už dříve odmítl, uvedl, že postupuje podle platné smlouvy.

Loučení s úzkokolejkou.
Největší ostudy na Pelhřimovsku? Úzkokolejka do Obrataně a doprava v Pacově

Strategický investor, firma good thing, by koupila od JHMD část aktiv, nemovitosti a stoprocentní podíl v dceřiné firmě JHMD, společnosti Správa úzkokolejných drah. Stoprocentním vlastníkem firmy good thing, která vznikla v listopadu 2022, je firma WTT. Patří ke třem zájemcům o provoz tratí. Zájem jezdit na úzkokolejce má také firma Gepard Express a jedna polská firma.

Obce ze spolku Jindřichohradecká úzkokolejná dráha daly část peněz na žádost o bezpečnostní osvědčení k provozu dráhy, kterou v úterý podala Správa úzkokolejných drah k Drážnímu úřadu. Díky osvědčení lze provozovat vlaky.

Černovice.
Insolvenční správce JHMD: Příští léto by mohl být obnovený provoz na úzkokolejce

JHMD vlastní úzkokolejky z Jindřichova Hradce do Obrataně a do Nové Bystřice. Provoz na novobystřické trati začal 1. listopadu 1897.