V budově již zmíněné školy se totiž uskutečnil tradiční veletrh fiktivních firem, během něhož studenti také předvedli, jak doká-žou zaujmout zákazníka a prodat svůj produkt či službu.

Za touto tradiční školní akcí se však skrývá mnohem více. „Veletrh fiktivních firem je vyvrcholením jejich dlouhé práce. Studenti si fiktivní firmu zakládají ve třetím roč-níku. Během té doby prová-
dí marketingový výzkum, vedou veškerou administrati-
vu a prohlubují své znalosti 
v účetnictví a podnikání," popsala, jak dlouhou cestu studenti pelhřimovské obchodní akademie ušli, Pavla Marešová, zástupkyně ředitele pro obchodní akademii.

Dodala také, že tento veletrh je takovou třešničkou na dortu, kdy si studenti mohou obchodování vyzkoušet i přímo s reálnými zákazníky.

Na veletrhu studenti prezentovali firmy ze všech možných odvětví. Návštěvníci akce si tak mohli zakoupit například plyšovou hračku, pivo, dámskou obuv, zmrzlinu, knihu či florbalové vybavení. Ti odvážnější se však mohli pustit do větších investic a pořídit si například nové auto nebo notebook jakéhokoliv typu.

Firma MATEJA, s.r.o., vsadila na obchodování se společenskými šaty. „V naší nabídce máme hlavně šaty společenské. Zaměřujeme se tedy na prodej, ale i na půjčování šatů. Svým zákazníkům také nabízíme různé doplňky, jako jsou psaníčka, závoje na svatby či bižuterii. Poskytujeme také službu, kdy si u nás může zákazník nechat šaty jakko-
li upravit," popsala zaměření firmy studentka čtvrtého ročníku Martina Vránková, která prezentovala fiktivní firmu s názvem MATEJA.

Studentka současně prozradila, že by se v budoucnu chtěla věnovat podnikání
v trochu jiném oboru. „Myslím si, že tento veletrh a celá záležitost s fiktivní firmou je pro nás dobrá zkušenost. Jsem si jistá, že v budoucnu tyhle znalosti určitě využiji. Chtěla bych být totiž profesionální vizážistka a v tomhle oboru si založit vlastní firmu. Doufám, že o tuhle službu mít lidé zájem budou. Když se ale práce dělá pořádně, tak zákazníci si ji vždycky najdou," řekla Martina Vránková.

Dodala také, že díky tomu-to projektu umí založit firmu a ví, co to obnáší. Také prohloubila své znalosti v účetnictví, naučila se vyplňovat všechny potřebné dokumen-
ty a formuláře. Přemítala také o tom, že v rámci veletrhu se naučili vytvořit i katalog.
Co všechno obnáší založení firmy a vstup do podnikání, zjistila i studentka obchodní akademie Jana Jírů. „Teď už víme, že to není vůbec žád-
ná sranda. Je potřeba vyplnit strašně moc formulářů a celý proces je hodně chaotický
a složitý. V budoucnu podnikat nechci, přesto si myslím, že tato praxe je pro mě dobrou zkušeností," řekla Jírů.

Jak informovala zástupkyně ředitele Pavla Marešová, na veletrh fiktivních firem pozvali i žáky devátých ročníků všech pelhřimovských základ-ních škol. „Sem na veletrh jsem přišla v rámci vyučování se svou třídou z pelhřimovské základní školy Komenského. Zatím jsem si koupila zmrzlinu a plyšáka pro radost. Ještě se tu ale porozhlédnu a zjistím, jaké firmy tu jsou a co nabízí," pověděla, co si na veletrhu – jen tak naoko – koupila, Dominika Matějková, žákyně pelhřimovské základní školy Komenského.