„Regionální produkty jsou nedílnou součástí našeho života. Většinou jsou to výrobky potravinářského charakteru, ale také řemeslné nebo umělecké předměty. Opravdu zasahují například od piva přes sýry až po keramiku,“ uvedla Marie Černá, předsedkyně hodnotící komise.

Za uplynulý rok certifikát získalo celkem šest produktů. „Jako první jsou to originální inkousty Dušana Prachaře z Vladislavi u Třebíče, které šířkou nabídky barevností přesahují i škálu takových výrobců, jakými jsou třeba Koh-i-noor nebo Centropen,“ vyzdvihla Černá.

Podmínky splnily také uzeniny řeznictví Stejkal z Chotěboře. „Jejich charakteristickým znakem jsou obdélníkové tvary salámů. Sto gramů výrobku je vyrobeno ze sto třiceti gramů masa, což je velmi sympatické,“ pokračovala Černá.

Nové Regionální produkty

- Masné výrobky trvanlivé fermentované - Poličan, Lovecký salám a Stejskalovy tyčinky z Chotěboře

- Pramenitá voda Crystalis ze Stražiště u Pacova

- Milovské perníčky a pralinky z Českých Milov

- Vyzrálé hovězí maso z Hrotovic

-Originální keramika Jany Fučíkové z Koněšína

- Inkousty Inkebara z Vladislavi

Jako třetí si certifikát odnesla pramenitá voda Crystalis ze Stražiště u Pacova. Následovali je zástupci Milovských perníčků a pralinek ze Žďárska. „Naše pralinky jsou adekvátní odpovědí Vysočiny na Mozartovy koule,“ řekl s úsměvem partner majitelky firmy Ivan Hora.

Předposledním novým nositelem značky je vyzrále hovězí maso Vítězslava Škody z Hrotovic na Třebíčsku. A šestici pak zakončuje originální keramika Jana Fučíkové z Koněšína na Třebíčsku.

Titul Vysočina regionální produkt se udílí od roku 2007. Jeho držitelé musí každé dva roky projít takzvanou re-certifikací, a dokázat tak, že stále splňují podmínky pro jeho udržení. „Vysočina má naprosto jedinečné postavení v tom smyslu, že jako jediná z třiceti regionálních produktů zahrnuje úplně celý kraj,“ podotkla na závěr Černá.