Pelhřimov – Tři týdny po přestěhování pobočky České pošty v Pelhřimově se začínají naplno projevovat nové problémy s parkováním.
Pelhřimovské pracoviště České pošty se přestěhovalo z adresy Příkopy 1889 do domu číslo 126 na Svatovítském náměstí. Měsíce před stěhováním se městem nesla zpráva, že u nové pobočky bude problém s parkováním klientů.

Fakta jsou ale úplně jiná. „U původní pobočky žádná parkovací místa pro zákazníky nebyla," připomněl mluvčí České pošty Matyáš Vitík. U nové pobočky tomu má být jinak. „Za budovou pošty je parkoviště čítající zhruba sedmnáct parkovacích míst, která budou zákazníkům České pošty k dispozici," uvedl dříve Vitík.

Pravdou současně je, že lokalita s poštou na rohu ulic Příkopy a U Elektrárny nebyla zatížena dopravou tolik, jako Svatovítské náměstí. Navíc poskytovala lepší podmínky pro divoké parkování, takže kdo měl štěstí, mohl zaparkovat docela blízko od vchodu do pobočky. Pokud ale bylo před poštou plno, musel o desítky až stovky metrů dál.

Jakmile se objevila informace o stěhování pracoviště České pošty ve městě, což bylo před necelým rokem, pelhřimovská radnice přišla s myšlenkou ulevit dopravě na Svatovítském náměstí přeměnou částí na sebe 
navazujících ulic Dr. Tyrše
a Solní na jednosměrné.
Toto řešení mělo částečně zklidnit dopravu na křižovatce na Svatovítském náměstí, ale rovněž doplnit kapacitu parkovacích míst.
A to tím spíš, že slíbené parkoviště pro zákazníky za budovou pošty na nové adrese zatím svoji funkci neplní. „V současné době jsou na ploše, kde Česká pošta vybuduje pro své klienty parkoviště, kontejnery 
a další věci, které budou odklizeny, jakmile bude hotové zázemí pošty," popsal aktuální stav mluvčí Vitík.

V ulici Dr. Tyrše se po její přeměně na jednosměrku skutečně objevila zhruba desítka parkovacích míst, odkud to na poštu trvá maximálně dvě minuty pěšky. „Vzhledem k tomu, že 
v blízkosti nové adresy České pošty nebyl parkovacích míst takový dostatek, bylo toto řešeno jednosměrným provozem v ulici Dr. Tyrše
a části ulice Solní, kde vznikla další parkovací stání, která můžou zákazníci České pošty využít," poukázal na přínos nové jednosměrky starosta Pelhřimova František Kučera (ČSSD).

Současně s jednosměrkou přibyly problémy, a to hlavně se zásobováním tří obchodů, které se zde nacházejí. „Samozřejmě, že máme problém, neboť nákladní auta nemají kde zaparkovat," potvrdil majitel železářství Zdeněk Jaroš.

S vyhrazenými místy před prodejnami pro zásobování, což se spolu s železářstvím týká i sousedního obchodu s nábytkem, se při změně dopravního režimu a dopravního značení nepočítalo. Nové komplikace přibyly 
i cykloobchodu přes ulici. Tam mají auta se zbožím pro změnu problém vjet do dvora.

Podle Zdeňka Jaroše by pomohlo vyhradit místa pro zásobování. „Náš problém by možná pomohlo řešit také zpoplatnění parkovacích stání v ulici Dr. Tyrše. Od té doby, co je zde jednosměrka, tak tady někteří řidiči nechávají auta přes celý den. Kdyby měli platit, tak by si to rozmysleli," odhadoval Jaroš, který je rovněž zastupitelem, a to za opoziční TOP 09.

Obchodníci už vyvolali jednání na téma dopravního režimu v ulici Dr. Tyrše, nejkřiklavější problémy by snad mohly být v dohledné době alespoň zmírněny.

Vhodně nastavený režim placeného parkování v nové jednosměrné ulici by pak mohl vyhovovat i klientům pošty, pokud by chtěli parkovací stání využívat vysloveně k tomuto účelu.

Už nyní mohou klienti pošty využívat parkoviště 
za kostelem svatého Víta, kde je 62 parkovacích míst. Na poštu je to pak pěšky rovněž maximálně dvě 
až tři minuty.

Naproti tomu město neuvažuje o novém parkovišti přímo na Svatovítském náměstí, kde je vlastníkem pozemků a o možném předání takového parkoviště 
do dlouhodobého pronájmu České poště. „V současné době město Pelhřimov neuvažuje o zřízení parkovacích míst před budovou stávající České pošty v Pelhřimově," reagoval starosta Kučera.

Stěhování pobočky České pošty a změna režimu dopravy v částech ulic Dr. Tyrše a Solní podnikatele a zastupitele Jaroše utvrdily 
v tom, že radnice nemá funkční koncepci dopravy. „Chybí koncepce dopravy 
ve městě, což platí i pro parkování, a to nejen v jeho centru. Vedení města pořád něco záplatuje, současná jednání kolem jednosměrky to jenom potvrzují. Dokud taková koncepce nebude, tak budou podobné problémy vznikat dál," uzavřel Jaroš.