Podnikatelům a obchodníkům, kteří se rozhodnou svoji provozovnu vyzdobit kvalitní reklamou, město letos přispěje na výdaje jednou polovinou, nejvýše do částky deseti tisíc. „Město si je vědomo historického významu vizuální prezentace obchodníků, která sahá až do hluboké historie. S ohledem na tuto problematiku byla zároveň vypracována a schválena metodika regulace reklamy, která může sloužit jako manuál pro tvorbu nové reklamy,“ uvedl místostarosta Zdeněk Jaroš.

Metodika nastavuje jednotná pravidla v označování provozoven i pro venkovní reklamní plochy na území města Pelhřimova. Podle místostarosty by bylo pěkné, kdyby obchodníci začali tento manuál reklamy využívat.

Brigita Zajíčková podniká v Pelhřimově. Možnost získat příspěvek od města na reklamu pro její vinotéku je pro ni překvapení. „Nevím o tom, ale je to dobrý nápad na nějaký poutač venku,“ řekla Deníku. Hana Zadražilová má na náměstí obchod s oděvy. I pro ni je informace o příspěvku od města na označení jejího obchodu novinka.

Zastupitel Jan Matoušek regulaci reklamy ve městě oceňuje. Je to podle jeho názoru návod, jak vhodně představit obchody a služby v památkové zóně.

Jindřich Štěrba provozuje v Pelhřimově fotoateliér a nad regulací reklamy se usmívá. „Město přichází s křížkem po funuse. Chce podporovat dobrou reklamu na soukromé provozovny a přitom u nás řada soukromých podnikatelů končí. K čemu poutače, když obchodníci zavírají,“ prohlásil.

Spojit dohromady historické centrum, obchod podnikání a služby se už snaží přes tři roky krajské město Jihlava. Pravidla pro umisťování reklam do městské památkové rezervace platí už od roku 2007 ve Znojmě. Už před pěti lety uspořádalo město Havlíčkův Brod na toto téma dokonce konferenci. Pořadatelé se stejně jako v Pelhřimově shodli, že historické centrum města není Disneyland, ale je to těžký boj v případě kdy míra vkusu stojí proti takzvané svobodě podnikání, objemu peněz a řešení lze hledat jen v oblasti vzájemné dohody a respektu.