Vedle stavebního povolení na železniční most budou potřeba ještě tři. Ředitelství silnic a dálnic předpokládá, že povolení budou postupně vydávaná v letošním roce.

Místní na obchvat čekají už dvacet let, podle některých se jedná o mimořádně důležitou stavbu.
„Dopravní situace ve městě je kvůli průtahu velmi nebezpečná a krajně neekologická. Stavba by velmi ulevila dopravě ve městě. Vyřešil by se silný tranzit i doprava v rámci obce do průmyslové zóny,“ uvedl již dříve například Karel Král.
Mapa západního obchvatu Pelhřimova, jak ho plánuje Ředitelství silnic a dálnic ČR.
Ne všichni jsou příznivci aktuální podoby projektu. Další z místních, David Švec, na konci minulého roku založil petici, podle které se jedná o velmi neaktuální projekt, který nereflektuje výstavbu dálnice D3 ani nové mýto na silnicích první třídy. Dokument lze najít na internetu.
I/34 Pelhřimov, západní obchvat
povede od Myslotína po křižovatku ke Starému Pelhřimovu
délka: 4943 metrů
předpokládaná cena: 945 milionů korun
Stavět by se mělo mezi roky 2025 a 2027, odhadovaná cena je necelá miliarda. Na obou koncích obchvatu budou mimoúrovňové křižovatky. Jedna ho napojí na silnici mezi Humpolcem a Kamenicí nad Lipou, druhá propojí tuto trasu s frekventovanou dopravní tepnou na Tábor.
Na severu má nová dopravní stavba navazovat na rovněž plánovaný obchvat Starého Pelhřimova, na jihu pak na již zprovozněnou silnici kolem Ondřejova.