Volby do sněmovny začínají za

Nahrávám odpočet ...
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Průtah opraví. V úzké ulici se ale bojí projíždějících aut

Pelhřimov – Hluboké koleje a hrboly na průtahu Pelhřimovem by měly zmizet. Za pár dní má totiž začít jeho oprava. Otázkou je, zda si během ní nebudou řidiči krátit cestu přes úzkou ulici u „hasičárny".

12.7.2013
SDÍLEJ:

Dvě auta se zde těžko vyhnou, aniž by musela vjet na chodník (vpravo je areál hasičárny). Foto: Deník/Jan Mazanec

„Staveniště už je předané, termín dokončení letošních prací je 30. říjen. Letos se má udělat co nejvíc a zároveň se nesmí některé práce nechat rozdělané přes zimu," řekla vedoucí jihlavské pobočky Ředitelství silnic a dálnic ČR (ŘSD) Marie Tesařová. Cena díla je asi 68 milionů korun.

Začne se zřejmě ulicemi Myslotínskou (od Kovošrotu 
k viaduktu) a Humpoleckou (od Rekrey směrem k obchvatu). Přímo o objížďce, která by se dala předpokládat hlavně při pokládání nové vrstvy, zatím nikdo nehovoří. Frézování by se mělo odehrávat za provozu, který bude sveden 
do dvou nebo jednoho jízdního pruhu a případně bude řízen kyvadlově.

V krizových časech policie předpokládá tvorbu kolon. Těm se zřejmě hlavně místní budou chtít vyhnout „malým obchvatem" od Kovošrotu za Agrostrojem a z něj úzkou uličkou k „hasičárně".

„Tam už je teď doprava dost frekventovaná. Každý všední den vždy od dvou do půl čtvrté odpoledne, kdy lidé z nedalekých firem jezdí z práce, tu je auto za autem. Po 14. hodině z garáže nevyjedeme. Navíc se vedle sebe stěží vejdou dvě auta, a tak najíždějí na chodník. Dokonce nám párkrát poničili plot a odjeli," řekl Miroslav Dohnal z Pelhřimova, který má v lokalitě zahrádku. Podle něj by bylo ideální ulici zjednosměrnit. To si myslí 
i ředitel pelhřimovských ha᠆sičů Jiří Hörner, který se obává, že v místě se kvůli opravě průtahu zvýší riziko nehod.

„Budeme s tím mít problémy, protože se tam naučí jezdit i další řidiči. Nikdo to 
s námi nekonzultoval a nikdo se nás neptal," uvedl Hörner 
s tím, že už teď je průjezd pro velkou hasičskou techniku 
v lokalitě komplikovaný.

„Respekt k semaforům je mizivý a netrpělivost řidičů neuvěřitelná, nedávno nám zrovna do cesty vjel náklaďák," dodal ředitel hasičů.
Vedoucí hospodářského odboru města Stanislav Kropáček řekl, že úřad na situaci v úzké ulici poukazoval, ale že vše závisí na zastupitelích. Podotkl, že ulici nelze rozšířit bez zásahu do garáží a zbrojnice. Se zjednosměrněním zase nesouhlasí obyvatelé přilehlé ulice Františka Hamzy.

Řešení by podle Kropáčka mohlo být v napojení objížďky za Agrostrojem na budoucí západní obchvat města, v tom případě by se ale musela přemostit trať.
Rozšíření ulice na úkor ubourání zbrojnice je podle ředitele hasičů Hörnera nereálné. „Nemáme žádné rezervní prostory, to by nám ubourané stavby musel někdo postavit jinde," reagoval.

Kromě samotného vyfrézování povrchu a položení nového asfaltu se odehrají ještě dvě věci, které už ale zaplatí město.

První z nich je rekonstrukce sítí pod vozovkou v okolí čerpací stanice Benzina. „Je tam i kvůli velké intenzitě dopravy špatný stav kanalizace a vody. Voda už několikrát praskla, a když se to stane, je pak bez vody i celá průmyslová zóna Lhotka," vysvětlil Kropáček s tím, že nyní se už pracuje na vodovodním „okruhu", který by v případě havárie tuto část města od vody zcela neodřízl.

Hrubý odhad této opravy sítí pod silnicí vychází přes pět milionů korun. Další dva miliony z města půjdou na modernizaci dvou přechodů. „Oba budou nasvícené, s bezbariérovou úpravou chodníků. Doprava bude v tom místě svedená do dvou pruhů," sdělil vedoucí městského odboru dopravy Jiří Krupka. Vzniklé ostrůvky se zřejmě zatravní.

Vedoucí pelhřimovského dopravního inspektorátu Rostislav Sůva už dříve avizoval, že kolony by se u zúžení na dva pruhy tvořit neměly. A podle něj by tato úprava měla zajistit i větší bezpečnost chodců, která byla ohrožena třeba u někdejšího přechodu přes čtyři pruhy u Agrostroje.
Některým obyvatelům už dříve vadilo zrušení dalších přechodů. Ty se ale neobnoví.

Lidé také kritizovali nastavení semaforů u Rekrey a bývalé Modety. Podle vedoucího odboru dopravy Krupky se ale má jednat jen o seřízení světel u druhé zmíněné křižovatky.

„Dali jsme podnět technickým službám na krátký interval zelené pro chodce na komunikaci, která vede od křižovatky k Bille," řekl Krupka.
A třeba křižovatka u viaduktu se podle něj také v souvislosti opravou řešit nebude, i když řada řidičů už dnes má problém ve špičce odbočit z vedlejší silnice od Rynárce doleva na Kamenici nad Lipou.

Úředníci věří, že většinu těchto problémů by měl vyřešit chystaný západní obchvat.

Autor: Jan Mazanec

12.7.2013 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:
Poslanec Martin Lank

Martin Lank: Největší klad programu Realistů je jeho reálná splnitelnost

Jan Veleba, nyní senátor za volební obvod Chrudim, do nějž spadá i větší část Havlíčkobrodska, vede prezidentskou stranu SPO. Za tu nyní kandiduje jako lídr vysočinské kandidátky.

Předseda strany nemůže zůstat za bukem, říká Jan Veleba

Nejtepleji bylo v září v Dukovanech, nejvíc pršelo ve Velké Bíteši

Třebíčsko, Vysočina - Září bylo oproti průměru neznatelně chladnější. Průměrná měsíční teplota na Vysočině byla 11,4 °C, což představuje odchylku -1 °C od dlouhodobého normálu za období 1981 - 2010.

NAŠI PRVŇÁCI: Představujeme žáky ze ZŠ Počátky

Pelhřimovsko - Pelhřimovský deník přináší čtenářům nový seriál Naši prvňáci. Jeho prostřednictvím bude představovat tabla jednotlivých prvních tříd základních škol na Pelhřimovsku, a to až do pololetního vysvědčení. Rodiče a blízcí žáků každou středu na straně 4 a na webu najdou prvňáčky z Pelhřimovska. Deník si tak mohou koupit na památku. Nyní se představují žáci ze ZŠ Počátky.

Raf & Taksík zvou na koncert, který vyjde na jaře na vinylu

Rynárec – Na zajímavý koncert, který se uskuteční v pátek 20. října, láká hospoda v Rynárci u Pelhřimova.

České vlajky zabojují v příštím roce o rekord

Pelhřimovsko – Česká vlajka by se v příštím roce mohla stát hlavním aktérem nového rekordu.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení