Provoz oběma směry byl zrušen kvůli špatné průjezdnosti, hustotě provozu a nedostatku míst pro parkování. Pro zachování jednosměrky se loni vyslovilo dvacet lidí z osmatřiceti. Její směr ale nadále kritizují někteří živnostníci, například Antonín Zmeškal z prodejny potravin.

Vytyčení současného směru policisté zdůvodnili tím, aby se doprava od Jihlavy a  Pelhřimova nehnala do centra, a tím, že u hřbitova jsou pro auta jedoucí z města lepší rozhledové podmínky.

„Podnikatelé ale říkají, že řidiči od Jihlavy a Pelhřimova lokalitu objedou přes Stodolní ulici a do Horní ulice už pak nezajedou. A v zimě se tu zásobovacím vozům hůř rozjíždí do kopce. Proto jsme se rozhodli směr obrátit i přes nedoporučující stanovisko policie," uvedl starosta Karel Štefl. Podle něj se jednosměrka osvědčila v tom, že je v ulici méně aut a jsou zde i lepší možnosti údržby.

Štefl zdůrazňuje, že zastupitelé žádali směr do města. Naopak zástupce vedoucího pelhřimovského dopravního inspektorátu Jiří Matějka i nyní upřednostňuje současný směr, ale nechce městu v otočení jednosměrky bránit. „Osobně si ale stále myslím, že logičtější a s lepšími rozhledovými poměry je jednosměrka ven z centra," dodal Matějka.

Pokud se proti návrhu do 12. února nikdo neodvolá, může se jednosměrka otočit začátkem března. Podle Jiřího Matějky na změnu ještě upozorní speciální tabule – pro řidiče, kteří tudy jezdí spíše po paměti.

„Otočení by mělo být lepší. Sice možná bude vyšší frekvence aut přes město, ale pro obchody v ulici by to měl být větší přínos. Nehledě k tomu, že v zimě se tu zásobování do kopce nemůže na dlažbě rozjet," říká Jan Janků z prodejny elektro v Horní ulici.

„Myslíme si, že jednosměrka sama o sobě parkování moc nezlepšila a zákazníci často kvůli ní musí dělat celé kolečko přes Žižkovu a Stodolní, ale snad nový směr bude lepší a zastaví se tu víc lidí," říkají zástupci jiné provozovny v ulici, kteří nechtějí být jmenováni.

Kladou si také otázku, zda si na další změnu směru řidiči zvyknou, když i dodnes prý lze  vidět „zbloudilého" řidiče, který jede v protisměru.
Muži sedící v hostinci U Karásků kritizují, že se nehlídá zákaz parkování v dolní části ulice. Také jim vadí, že dlažba je zdevastovaná tím, že se na ní po opravě před lety pustila nákladní doprava (ta je už ale teď odkloněna). Říkají, že řidiči by měli víc využívat prostoru pro parkování na náměstí nebo u hřbitova. Otočení jednosměrky jim tolik nevadí, ale jsou mírně skeptičtí k tomu, jestli se opravdu zlepší průjezdnost a parkování.

Parkování chce vedení města upravit tak, že v dolní části Horní ulice by bylo organizované podélné stání na jedné straně a v části od pošty ke hřbitovu by se na jedné straně parkovalo šikmo. „Podle propočtu by mělo vzniknout asi o patnáct parkovacích míst víc," vysvětluje starosta Štefl s tím, že živnostníci by měli místa vyhrazená. Starosta dodává, že i jemu vadí nedodržování zákazu stání v dolní části od prodejny potravin k poště. Dopravním policistům změna tvaru stání nevadí, pokud se zachová minimální šíře průjezdu pro auto tři metry.

Shodou okolností se dnes v Počátkách koná kulatý stůl s občany s tématem zjednosměrnění ulice na Sídlišti, a to od tamní restaurace (Na Sídlišti) směrem dolů ke křižovatce s ulicí Tyršova. Jak zdůrazňuje starosta, jde opět o problém špatné průjezdnosti, kdy se na silnici dvě protijedoucí vozidla nevyhnou, protože v zákazu stání parkují auta.

S tím souvisí i špatný přístup hasičů a záchranky k zadním dvouvchodovým panelákům a horší podmínky svozu odpadu. „Ulice je sice značená jako obytná zóna, ale její parametry nesplňuje v tom, že se tam parkuje i na místech, která nejsou označená jako parkoviště," vysvětluje zádrhel zmíněný dopravní policista Jiří Matějka. Podle něj by se vše vyřešilo tím, že v ulici by se zrušila značka „Obytná zóna", omezila by se rychlost na 30 km/h a při zjednosměrnění by mohla auta stát podélně na druhé (levé) straně ulice.

O Sídlišti již dnes
Veřejné projednávání zjednosměrnění Sídliště začíná v 17 hodin v Sokolovně a jeho součástí bude anketa. Přítomni budou zástupci vedení města a jednotlivých úseků.