Veškeré vedení ve městě, které spojuje lampy veřejného osvětlení, je uloženo v zemi a pro způsob hledání závady je zásadní, pod jakým typem povrchu se nachází. „Pokud se jedná o poruchu vedení, které vede pod trávou nebo hlínou, používá se k vyhledávání krokového rámu. Ten funguje na principu změny elektromagnetického pole,“ informoval Adamovský. Hůře se porucha hledá pod dlažbou či asfaltovým povrchem. Tyto případy pochopitelně ve městě převažují.

Dalším důvodem, kdy elektrikáři světla zkušebně zapínají, je výměna či údržba svítidel. „Po opravě se zapnutím ve vypínacím bodě zjistí, zda je už v pořádku. Zapínací body pokrývají například čtyři ulice naráz, proto cesta k němu a následná kontrola nějaký čas zabere,“ uvedl.

Řidiči se mohou projet po dokončeném obchvatu u Lukavce.
Řidiči se mohou projet po dokončeném obchvatu u Lukavce. Podívejte se

Vzhledem k tomu, že pouliční osvětlení je v Pelhřimově poměrně rozsáhlé, zahrnuje více než dva a půl tisíce lamp, jsou poruchy poměrně časté. „Drobné opravy v podobě výměny výbojek či pojistek děláme tak v průměru dvě denně. Pokud se budeme bavit o rozsáhlejších poruchách, jaké byly nedávno v ulicích na Pražské nebo Pod Floriánem, tak ty řešíme dvě až tři měsíčně,“ zmínil četnost Vojtěch Adamovský.