Její odpůrci se odvolali ke kraji, který v rozhodnutí pelhřimovského úřadu zjistil nedostatky a celou věc mu vrátil k přepracování.
„Kromě nedostatků, které se týkaly neúplnosti projektové dokumentace, byla důvodem i nevyjasněnost souladu stavby s územním plánem města," uvedla mluvčí kraje Jitka Svatošová. Podle ní je třeba, aby investor odstranil nedostatky dokumentace, a aby pelhřimovský úřad celý záměr náležitě vyhodnotil podle územního plánu.
Občanské sdružení Polní Dvůr má obavy z negativního dopadu provozu v průmyslové zóně Skrýšovská, hlavně z údajného hluku či prašnosti. „Kraj sice neřešil hlukové a další normy, ty by měla hlídat hygiena, ale potvrdil naše pochyby o souladu s územním plánem, kdy se domníváme, že provoz vyžaduje přísnější kategorii," uvedl předseda sdružení Pavel Hájek s tím, že kraj ještě žádá po městu vysvětlení, proč se zaplňuje už druhá etapa zóny, když ještě není zaplněno 70 procent té první.
Vedoucí odboru výstavby pelhřimovského úřadu Zdeněk Přech se ale domnívá, že posklizňová linka do územního plánu „sedne". Zdůrazňuje, že chystaný provoz není přímo zemědělskou výrobou, která by vyžadovala přísnější kategorii. „Posklizňová linka není prvovýroba, jde jen o zpracování produktů.
Kdybychom si mysleli, že se do územního plánu nevejde, tak bychom nevydali územní rozhodnutí," řekl Přech. Dodal, že úřad bude nyní pracovat na preciznějším zdůvodnění, ale toto rozhodnutí kraje podle něj nebude mít vliv na konečné povolení provozu. „Kraj našel chyby, ale ne kvůli námitkám sdružení," dodal. „My každopádně budeme bedlivě sledovat, jak se úřad s nedostatky vypořádá," uzavřel Hájek.
Investorem linky je společnost Himex. Její jednatel Lubomír Hájek už dříve zdůraznil, že udělal maximum pro to, aby provoz nikomu neznepříjemňoval život. Už před třemi měsíci dodal, že průtahy způsobené námitkami odpůrců mu působí ztráty. Město už dříve vyšlo odpůrcům linky vstříc v tom, že nechalo za silnicí na Skrýšov vybudovat „zelenou" bariéru.