V ulici, 
ve které se leckdy hazarduje s lidskými životy. Říkají to někteří obyvatelé Pacova, kteří nebezpečným místem denně pravidelně procházejí.
Inkriminovaná Pošenská ulice vede ve směru od Pošné novou zástavbou. Přibližně dvě stě metrů ulice směrem 
k centru je však vlivem staré zástavby místo zúženo tak, že se tam dvě osobní auta vyhnou jen stěží. Proto tam není zbudován plnohodnotný chodník pro pěší.

Ale nejenom to. Řidiči, hlavně ti přespolní, tam prý nedbají na omezení rychlosti na třicítku. „Pošenská ulice bezpečná není. Silnice je úzká a navíc ještě v zatáčce. Dost často tam vznikají nebezpečné situace. Třeba když se v zatáčce potkají dva traktory nebo větší automobily, tak jeden z nich musí vždy vycouvat. Musím poděkovat Pelhřimovskému deníku, že díky článkům, které v minulosti vyšly, tam město vybudovalo alespoň část chodníku," nechal se slyšet jeden 
z obyvatel Pacova Pavel Stuchlík.

Chodník „naráží" do zdi dalšího domu

Město v minulosti, právě i na základě článků Pelhřimovského deníku, který na riskantní situaci v ulici v minulých letech upozorňoval, vykoupilo jeden pozemek, který se nachází ve směru do centra Pacova.

Část vozovky byla rozšířena a vznikl tam nový chodník, který však „naráží" do zdi dalšího domu. Respektive dvou neobydlených domů, které jsou ve vlastnictví města.

„O problému víme. V minulosti jsme jej už řešili. Tehdy přišel žadatel, který řekl, že tyto dva městské objekty koupí a zbourá, čímž vznikne parcela, na které si postaví rodinný domek. Tím by vznikl prostor pro výstavbu chodníků," přiblížil místostarosta Pacova Tomáš Kocour.

Tuto variantu tehdy vedení města projednalo s památkáři. Ti souhlasili. Jenže vedení radnice narazilo na další problém. „Demolice a výstavba chodníku kolidovala s územním plánem. Nyní se to snažíme napravit, aby nám to v rámci změn hrálo s novým územním plánem. Nicméně žadatel od záměru upustil a sháněl parcelu někde jinde. Nyní je vyřešení situace na mrtvém bodě," dodal místostarosta.

Další možnou variantou je, že město demolici provede na vlastní náklady a nechá vybudovat chodník až k dalšímu rodinnému domu, byť skončí opět ve zdi.
„Pokud objekty zbouráme, tak je nabídneme k prodeji. Pro nás je pozemek, i když je přístupný ze dvou směrů, nevyužitelný," prohlásil Tomáš Kocour a dodal, že v návrhu rozpočtu pro letošní rok je zahrnuta k dopracování studie zabývající se právě vyřešením Pošenské ulice.

Zarostlá stezka

Pro chodce by možná další bezpečnější variantou bylo zpřístupnění nyní zarostlé stezky, která se nachází právě mezi dvěma městskými objekty. Tím by se lidé vyhnuli nebezpečné zatáčce.

„Lidi sem teoreticky bezpečně dovézt můžeme, ale až posléze, kdybychom zbourali jeden objekt. Jenže je zase problém v tom, že lidé byli celý život naučení chodit Pošenskou a myslím si, že se toho nevzdají a budou tudy chodit stále," přemítal nad další možnou variantou vyřešení bezpečnosti chodců místostarosta Tomáš Kocour.

Jet pomalu není žádná ostuda

Nad bezpečností provozu v Pošenské ulici provádí dohled dopravní policisté. Město tam také v minulosti osadilo na sloup veřejného osvětlení radarové zařízení, které bez záznamu upozorňuje řidiče na aktuální rychlost vozidla.

„Auta tu sice jezdí pomalu, ale třicetikilometrová rychlost to rozhodně není," upozornil Pavel Stuchlík. Místostarosta k tomu dodal: „Místní lidé se tu naučili jezdit pomalu. Problém je v lidech, kteří to u nás neznají a tím pádem tam rychlost moc nedodržují. Několikrát jsem už zažil, že náklaďáky nebo traktory musely couvat, jinak by prostě dva naráz neprojely," řekl Tomáš Kocour. Podle místních je úsek nejnebezpečnější v zimě, což se bohužel potvrdilo i před pár dny. „Poslední nehoda se v Pošenské ulici stala letos 17. ledna v 15.15 hodin. Řidič osobního automobilu Kia Sportage jel směrem do centra. Při průjezdu nepřehledné zatáčky dostal na zasněžené vozovce smyk a přejel do protisměru, kde se čelně střetl s protijedoucím osobním automobilem Škoda Felicia," popsala zatím poslední nehodu jihlavská policejní mluvčí Dana Čírtková. Při karambolu byla  lehce zraněna řidička a její nezletilý syn, který seděl na zadním sedadle.

„Přestože na silnici byla souvislá vrstva sněhu, viník nehody užil k jízdě auto, na kterém měl sice zimní pneumatiky, ale hloubka dezénu nedosahovala 4 milimetry," komentovala Dana Čírtková. Loni se podle policistů ve stejném úseku staly dvě bouračky.