Tamní obyvatelé to vítají, ale zároveň se někteří ptají, proč se přitom nedělají chodníky, a mají i obavu z většího počtu a rychlosti projíždějících aut.
„Chodníky jsou tu třeba kvůli dětem i starším lidem, navíc některé pěší cesty jsou kvůli rozestavěným domům při dešti zaplaveny bahnem," říká starší muž, který nechce být jmenován. „Divím se, že chodník neudělali při asfaltování, pak budou problémy se spádováním vjezdů do domů," doplňuje Kamil Javorský.

Sejde se komise

Asfaltování vítá i Eliška Štokrová a podle ní lze chodit při kraji ulice i bez chodníku, ale má obavu ze zvýšení provozu. „Navíc tu někteří ignorují pravidlo pravé ruky," dodává matka malého dítěte.

Mezi místními se také podle Deníku vyskytly spory o tom, kolik se při asfaltování měnilo poškozených obrubníků.

Někteří se také dnes schází a chtějí podat městu podnět, aby se zabývalo dopravou v lokalitě. Ve hře je i petice.

Jak říká obyvatelka Lucie Rejzková, asfaltování je v pořádku, ale před tím zde auta byla nucena jezdit pomaleji. „Jde o bezpečnost, a to hlavně dětí, které chodí pěšky," vysvětluje. Podle ní panuje i obava z toho, že si po novém povrchu přes Polní Dvůr bude víc aut krátit cestu ve směru Skrýšov – bývalá Modeta.

Řešením by podle ní bylo buď omezení rychlosti, nebo retardéry. První věc ale prý naráží na to, že by tu musela být obytná zóna, kde se zvlášť musí řešit parkování. U retardéru zase záleží na typu: buď „gumový", ale dražší, nebo železný, ale hlučnější. Obyvatelé už si vymohli zákaz vjezdu vozidel nad 3,5 tuny, ten se ale podle Rejzkové v místě s čilým stavebním ruchem porušuje.

„Už jsem jednu žádost vyslechl, počítáme s tím, že dopravními podněty v lokalitě se bude zhruba koncem září zabývat dopravní komise," reaguje vedoucí městského odboru dopravy Jiří Krupka s tím, že ke konkrétní formě omezení rychlosti, značek či retardéru se musí vyjádřit i policie. A zóna s nižší rychlostí se podle Krupky dá řešit, aniž by se musela vyčleňovat jednotlivá parkovací místa.

Na rozdílnou dobu asfaltování a vybudování chodníků reaguje vedoucí investičního odboru Josef Koňák. „Město uvolnilo 3,3 milionů bez DPH na asfaltování komunikací, kde se už nepředpokládá stavební ruch – tedy Pod Hájkem a dalších tří ulic," říká Koňák s tím, že chodníky – na které jsou teď vyčleněné širší okrajové pásy ulic – se dokončí, až na ně budou peníze a až bude jistota, že už se v ulicích nebudou třeba kopat sítě.
Co se týká výměny obrubníků, Koňák zdůrazňuje, že město udělalo vstřícný krok tím, že vyměnilo ty nejpoškozenější a srovnalo jejich výšky v rámci jedné ulice.

„Opravdu je nelze vyměnit všechny, zvlášť když si je někteří při stavbě sami poškodili," dodává Koňák. Sladění vjezdů do domů s budoucím chodníkem podle něj bude záležet na dohodě, po které lze případně vjezd předláždit.

Starosta Leopold Bambula souhlasí s Koňákem a diví se, že někteří chtějí kompletní náhradu za poškozené obrubníky. „Snažíme se dělat pro Polní Dvůr maximum. I firma Swietelsky, která práce provádí, byla s výměnou obrubníků velmi vstřícná. Na chodníky zatím nejsou peníze, chyběly by jinde," říká starosta s tím, že přes Polní Dvůr má v budoucnu jezdit také MHD.