Semafory, které by měly auta před jejich utopením v pelhřimovské laguně ochránit, stále nefungují. „Že se nedohodnou s obsluhou na benzínce, ať to za deště zapne. Bylo by to asi lepší,“ řekl Václav Vodička z Libkovy Vody, který kritickým místem projíždí při cestě do města.

Podle Jiřího Dlabaje, mluvčího společnosti Automatizace železniční dopravy Praha, která semafory na silnici I/34 instalovala, systém jako takový funguje. „Tuto zakázku jsme dělali podle projektu, který Automatizace železniční dopravy Praha nepřipravovala. Je tam ale naprojektováno, že kanalizační šachta, kde jsou spínače, je zhruba šedesát metrů od podjezdu a voda tam vtéká kanálky. Jenomže ty se zanášejí, takže voda se pak ke spínačům, které mají semafory rozsvítit, nedostane,“ vysvětlil vzniklý problém Jiří Dlabaja.

Zmíněná společnost tak připravuje návrh pro Ředitelství silnic a dálnic, které silnici I/34 provozuje, aby se systém upravil. „Je potřeba, aby se měřící šachta umístila přímo do podjezdu,“ doplnil Dlabaja.

Malá kapacita

Problém, který tkví v nastavení polohy čidel, potvrzuje i ředitelka jihlavského pracoviště Ředitelství silnic a dálnic Marie Tesařová. „Musí se tam nastavit nějaká poloha, aby to zavčas signalizovalo,“ uvedla.

Podle slov místostarosty Pelhřimova Zdeňka Jaroše musí ale nežádoucí bazén pod viaduktem řešit komplexně. „Díky tomu, že nám vzniklo velké parkoviště u Agrostroje, jde voda, která se tam kumuluje, do potrubí, které takovou kapacitu nebere. Teď budu mít schůzku s místními pracovníky a s Pelhřimovskou vodárenskou, kde budeme přemýšlet nad tím, jak to zotrubnit, aby tam ta voda nevznikala,“ sdělil Zdeněk Jaroš.

Do té doby a než konečně začne fungovat světelná signalizace, bude řidiče na zvýšenou hladinu vody upozorňovat měřítko. „Technické služby tam nainstalují metr, který řidičům ukáže, kolik je na silnici vody a že už by tam neměli jezdit,“ informoval pelhřimovský místostarosta.