Ulice Nádražní a Tylova. Parkování hrozné. Mimo centrum je všude problém zaparkovat a na sídlišti je to ještě horší. To řekl Deníku třeba motorista Milan Dvořák. „Čím víc aut lidé mají, tím víc místa potřebují. Ale to je nutnost. Dneska se bez auta neobejdete, je to pohodlnější než čekat na autobus,“ konstatoval. Podle druhého řidiče Zdeňka Čecha by se mělo za parkovací místa všude platit. „A to i na sídlišti. Podle dopravní značky. Kdo si místo zaplatí, tak ať ho má. Cizí tam nemá co dělat,“ navrhl.

Zřejmě na tom něco je i podle vedení města. „Mimo centrum Pelhřimova je doposud parkování převážně neregulované a zdarma. Takový stav je výhodný pro občany, ale do budoucna asi neudržitelný,“ uvedl místostarosta Zdeněk Jaroš. Především na sídlištích je parkovacích míst stále málo. Proto letos přibudou parkoviště další. „V plánu je letos výstavba parkoviště v lokalitě Táborská, kde vznikne 172 parkovacích míst směrem ke Starému Pelhřimovu, a výstavba parkoviště u řeky Bělé v blízkosti nákupní zóny Billa,“ oznámil místostarosta. Parkoviště v Táborské bude stát skoro dvacet milionů, to u Billy přijde na 22 milionů a místo tady najde 72 aut.

K tomu město získalo od Ředitelství silnici a dálnic také parkoviště navazující právě na plánovanou stavbu u Billy. Bude tady přes čtyřicet míst. Právě tady mají podle mluvčí Radnice Andrey Unterfrancové být i čtyři místa pro elektromobily a veřejné WC.

Například desátého května v pátek dopoledne. Tam, kde se neplatí je na parkovištích plno, ale v centru Pelhřimova stojí aut minimum. Za parkování na náměstí se totiž platí. Za hodinu třicet korun. Lidé, kteří mají v této lokalitě trvalé bydliště, zde mohou parkovat, ale za peníze. „Chápu, že je to nevýhoda oproti těm, kterým stavíme parkoviště na sídlištích, a tito občané mohou parkovat zdarma, ale jinak to v centru vymyslet nelze,“ řekl Jaroš.

Parkování je problém prakticky všech měst.  „Část obyvatel vyžaduje bezplatné parkování kdekoliv, zatímco druhá část požaduje více zpoplatnit parkování v centru a vymístění aut na okraj města. Poslední roky proto vyvíjíme větší snahu, abychom vyhověli požadavkům chodců a cyklistů, pro které stavíme cyklostezky a jdeme naproti způsobům dopravy šetrné k životnímu prostředí co nevyžadují objemná parkovací místa,“ doplnil místostarosta.

Další možností cestování po městě je hromadná doprava. Přestože náklady na provoz rostou, město ani letos jízdenky nezdražilo a dopravu dotuje. Snahou města Pelhřimov je podle Jaroše, udržet ji cenově dostupnou a motivovat obyvatele aby na krátkou cestu odstavili automobily a jeli autobusem.