„Nový garážový dům vyroste v Pražské ulici v blízkosti myčky firmy Iromez. Pozemky, na kterých stavba vyroste, jsou ve vlastnictví města. Jejich prodej uvedené společnosti schválili zastupitelé města na svém zasedání v červnu,“ přemítal Stanislav Kropáček, vedoucí hospodářského odboru Městského úřadu Pelhřimov.

Ceny jednotlivých parkovacích stání si nastaví zmíněná firma sama. „Stavbu a fungování garážového domu jsme na firmu přenesly úmyslně. Nechceme vstupovat na nějaký realitní trh, nechceme vstupovat do stavu, kdy bychom určovaly ceny. To není úlohou města. Úlohou města je, aby umožnilo něco takového vůbec vzniknout,“ prozradil Stanislav Kropáček.
V Pelhřimově momentálně fungují dva parkovací domy. „Garážový dům v Pražské ulici je nejstarší a bude mu zhruba dvacet let. Ten, co stojí v Dolnokubínské ulici, je starý nejspíš osm let,“ doplnil Kropáček.

Nový dvoupodlažní garážový dům nabídne 60 parkovacích míst. „Město má zájem, aby tyto domy vznikaly, protože vychází z předpokladu, že to vždy vylepší situaci v dané lokalitě. Samozřejmě majitele vozů nemůžeme donutit, aby parkovali tímto způsobem. Dost často se tedy stává, že majitelem garážového stání je někdo, kdo v dotčené lokalitě vlastně vůbec nebydlí, ale pro parkování tohoto typu má prostředky,“ poznamenal vedoucí pelhřimovského hospodářského odboru.

Vedení města naopak do budoucna vůbec nepočítá s výstavbou klasických řadových garáží. „Je lepší, aby ve městě vznikaly garážové domy než normální garáže. Řadové garáže, které jsou například v Humpolecké nebo Pořárnické ulici, už město do budoucna podporovat nebude,“ prozradil Stanislav Kropáček.

U garážových domů ale nastává problém v ceně za jednotlivá stání. „Problém spočívá v tom, že auto stojí dnes i dvacet, třicet tisíc korun a když si chcete koupit garážové stání, tak vás to vyjde například i na 250 tisíc korun. Ne každý je pochopitelně ochotný dát tyto prostředky,“ dodal Kropáček.