Řidiči se stávají kaskadéry
„Nevím, jestli řidiči výstražnou signalizaci nerespektují, nebo jestli si jí nevšimnou. Pro naše jednotky je to však velké nebezpečí. S četností výjezdů riziko stoupá,“ uvedl ředitel pelhřimovských hasičů Jiří Hörner s tím, že nejhorší je situace ve špičkách, tedy ráno, kdy lidé jezdí do práce, a pak odpoledne.
Zákon sice motoristům přikazuje zastavit, skutečnost je často jiná. Řidiči proto zcela zbytečně riskují ztrátu pěti bodů nebo fi nanční pokutu ve výši dvou a půl tisíc korun. „Případ bychom řešili jako nedání přednosti v jízdě. Pokud by došlo ke srážce vozidel, šetřili bychom to jako dopravní nehodu,“ informovalapelhřimovská policejní mluvčí Hana Kotková.
Zásada: Jet a dojet
Obdobná situace panuje i při samotném výjezdu, kdy většinou na rušných křižovatkách musí být řidič hasičského vozu nadmíru obezřetný. „Naši řidiči se drží zásady – jet a dojet. Někdy se to bohužel nepovede. Naposledy jsme havarovali zhruba před rokem a půl. Tehdy jsme jeli za použití zvukového výstražného znamení, jenže řidič osobního vozidla nás asi přehlédl. Bohudík to odnesly jen plechy,“ zavzpomínal ředitel. Podle něj jsou na Pelhřimovsku tyto případy spíše ojedinělé. Může za to i celkem poklidná poloha hasičské centrály.
„Jednou jsem jel od Agrostroje, směrem k hasičům. Zrovna blikal červený semafor. Zastavil jsem, ale řidič přede mnou ještě přidal plyn. Nechci ani domyslet, co by se mohlo stát, kdyby zrovna v tu chvíli vyjížděli hasiči,“ poznamenal motorista Pavel Šimánek.