Na železniční trati z Horní Cerekve do Tábora včera slavnostně skončila racionalizace. Tím zároveň skončily výluky a další nepříjemná omezení pro cestující.
 
Železnice, která se příští rok v prosinci dožije sto dvaceti let, tak po dlouhých letech získala novou tvář a stala se tak bezpečnější.
 
„Dispečeři Českých drah řídí celý provoz na trati z Tábora do Horní Cerekve z jediného místa pomocí nejmodernější techniky. Devětašedesát kilometrů trati má nové zabezpečovací zařízení,“ řekl Ondřej Kubala, tiskový mluvčí Českých drah.
 
Modernizace trati nebyla levná záležitost. Podle slov náměstka státního fondu dopravní infrastruktury Jaroslava Krautnera se cena racionalizace vyšplhala na 225 milionů korun.
 
„Za tyto finanční prostředky se podařilo zabezpečit dvanáct železničních přejezdů. Dalších pět jsme osadili zařízením vyšší kvality,“ řekl Krautner.
 
Starosta města Pelhřimov Leopold Bambula nešetřil při slavnostním stříhání pásky slovy chvály. Zároveň vyzdvihl minulost trati, hlavně současnou a minulou budovu železničního nádraží. „Jsem velice rád, že se tato trať dočkala racionalizace. A to i zdůvodu, že se zde v minulosti přihodilo několik tragédií,“
podotkl Bambula a závěrem vyslovil malé přání, týkající se obnovy staniční budovy.