V Táboře se cena jízdného naposledy zvýšila začátkem roku 2004 a od té doby výrazně vzrostly provozní náklady. Zvýšení cen dnes schválilo táborské zastupitelstvo. Tábor také navýší dotaci na provoz MHD o téměř tři miliony korun na 22,6 milionu korun, řekl ČTK tajemník táborské radnice Lubomír Šrámek.

Za poslední čtyři roky vzrostla cena nafty, platy řidičů i nájemné. Na zvýšení nákladů se podílí také nárůst počtu ujetých kilometrů. V roce 2004 autobusy MHD ujely 1,8 milionu kilometru, letos podle odhadu najedou více než dva miliony kilometrů. Na nárůstu se podílí hlavně zavedení nových spojů k hypermarketům.

"Výrazný dopad na ujeté kilometry má v letošním roce i budovaný IV. železniční koridor a s ním spojené uzavírky. Veškeré vícenáklady způsobené jeho výstavbou však na základě dohody hradí zhotovitel akce," uvádí se v materiálu, který má ČTK k dispozici. Náklady na ujetý kilometr se od roku 2004 zvýšily z 34,39 na 40,50 koruny.

Na provoz MHD dosud Tábor, Planá nad Lužnicí a Sezimovo Ústí přispívaly rovnoměrně podle počtu obyvatel. Autobusy ale mohou zdarma cestovat lidé starší 70 let, což si nyní vyžádá zvýšené náklady. "Planá nad Lužnicí a Sezimovo Ústí dotaci nechtěly zvyšovat, rozdíl proto zaplatí město Tábor," podotkl Šrámek. Na letošek celková dotace všech tří měst činila 26,9 milionu korun. Na rok 2008 dosáhne 29,8 milionu korun, přičemž Sezimovo Ústí zaplatí přes čtyři miliony a Planá nad Lužnicí 1,6 milionu korun, stejně jako letos.