„Jednotlivé semináře měly vychovatelům pomoci při tvorbě programu školních družin a zároveň lépe zvládnout zátěžové situace,“ uvedla metodička pro vzdělávání Věra Hradová.

Vychovatelé se mimo jiné seznámili také s příčinami vzniku hyperaktivity a agresivity u dětí a zároveň se naučili s těmito dětmi pracovat.

„V rámci reformy vzdělávání se zaměřujeme na spolupráci s rodiči a poznání potřeb dítěte. Tím můžeme předcházet negativním projevům jako je například agresivita,“ doplnila Hradová

Hry a aktivní odpočinek

Cílem projektu bylo naučit pracovníky školních družin jak se dětem přiblížit a zároveň jak je zbavit ostychu a napětí.

„Výuka poskytla náměty na pečlivě vybrané hry a cvičení, které dětem pomohou při rozvoji osobnostních dovedností. Zároveň mohla poskytnout návod, jak lépe využívat volný čas,“ prozradila Hradová.

Součástí semináře byla i výuka typických lidových, country a břišních tanců ve velice jednoduché formě. Tanec dokáže u dětí uvolnit tělo a mysl a zároveň jim zlepší fyzickou kondici.

„Nejvíce mě zaujala výuka country tanců. Myslím si, že pro děti je pohyb důležitý a je dobře, že s nimi můžeme takto pracovat zábavnou formou,“ prozradila jedna z účastnic kurzu Dana Nováková.

Rady lektorů mohou pomoci

„Po dohodě s vedením Základní školy v Želivě už dokonce uvažujeme o otevření nového kroužku zaměřeného na různé tance a pohybová cvičení,“ dodala Nováková.

Tento vzdělávací program je akreditován Ministerstvem školství. „Vychovatelé po absolvování kurzu v Pelhřimově obdrželi osvědčení,“ dodala Hradová s tím, že si všichni mohli zakoupit i metodické materiály, které pro ně připravili přednášející lektoři.