Žlutozelená dvouvagónová regionální souprava, nesoucí název Jihočeská Regionova, už víc než půl roku standardně jezdí na tratích Jihočeského kraje, a to z Tábora přes Písek do Milevska.

Na Pelhřimovsko začala nyní zajíždět v rámci vybraných spojů. Souprava odjíždí například každý všední den v 10.05 z Horní Cerekve na Pelhřimov nebo v 17.45 z Pacova na Horní Cerekev.

Obrovské plus pro hendikepované

Vlak je vhodný i pro cestující na vozíčku z důvodu nízkopodlažní části vozu. U klasických červenobílých motorových vozů řady 810, které mají tři nástupní schody, musí vozíčkáři použít plošinu.

Ta je k dispozici v Táboře či v Pelhřimově. V jiných zastávkách je třeba si plošinu předem zajistit. Do Regionovy mohou nejen zdravotně postižení cestující bez obtíží nastoupit kdekoliv na celé trati.

Otázkou je, zda-li se bude na dopravě podílet jen Jihočeský kraj, nebo se zapojí i kraj Vysočina. „V letošním roce nepředpokládáme změnu oběhu Regionov. Případně by nastaly až v prosinci při změně jízdního řádu,“ podotknul tiskový mluvčí českých drah Ondřej Kubala. Ten dále uvedl, že Regionovy z Vysočiny jezdí v současné době na trati ze Slavonic přes Telč do Kostelce u Jihlavy.

„Vlak je krásný, nový a hlavně pohodlný,“ chválil si barevný vláček Jaroslav Votruba z Telčska. „Jezdím Regionovou do Telče a je to veliká změna v cestování,“ řekl starší pán nastupující pohodlně do žlutozelené soupravy v Pelhřimově.

Výpravčí mizí jako pára nad hrncem

Plná automatizace trati byla spuštěna v pátek devětadvacátého června. V současné době je v budově pelhřimovského nádraží řídicí středisko, které ovládá průjezdy stanicemi a zastávkami z Horní Cerekve až po první návěstidlo v Táboře. Dva službu konající výpravčí kontrolují stále na několika monitorech trať a pouští jak osobní, tak i nákladní vlaky dál na jejich pouť krajinou.

V současné době si jízdenku na vlak zakoupíte pouze v Horní Cerekvi, Pelhřimově a v Pacově. Jinak ji prodává průvodčí ve vlaku.