Věděla, že musí zastavit a rozhlédnout se, automobily v tomto úseku zrovna pomalu nejezdí. Značné problémy zde však činí bezmála metrová tráva po obou stranách.

Popojela proto dál do křižovatky, předek vozidla už ovšem v tuto chvíli zabírá téměř polovinu jízdního pruhu. Auto, které přijíždělo od Pelhřimova, zahlédla v poslední chvíli. Naštěstí ještě stačila couvnout.

Přerostlá vegetace trápí řidiče především na silnicích druhých a třetích tříd. Ty totiž při sečení přijdou na řadu až jako poslední.

Tráva se seče celkem třikrát

„Přednostně se pak sečou úseky silnic, kde je největší doprava a místa se špatnými rozhledovými podmínkami. Začali jsme už v minulém týdnu a do práce je v celém kraji nasazeno kolem padesáti sekacích mechanismů. Všechno ale nemůže být hotové hned,“ reagoval Zdeněk Vacek, ředitel krajské správy a údržby silnic.

Jak dodal, toto je první etapa údržby vegetace, která bývá každý rok nejproblematičtější.

„Podruhé se seče zhruba v polovině letních prázdnin a poslední etapa bývá na podzim,“ doplnil Vacek s tím, že už nyní předpokládají, že náklady na tuto údržbu překonají loňskou třicetimilionovou částku.

Podobně s údržbou zeleně začali i ve většině měst a obcí. Těm letos může finančně vypomoci kraj Vysočina. Krajská rada schválila poskytnutí dotace ve výši 444 tisíc korun, a to 66 obcím v kraji Vysočina.

„Pro tento rok byla v rozpočtu připravena částka 3 miliony korun. Velice nás ale překvapilo, že o dotaci na údržbu vegetace v průjezdních úsecích požádalo tak málo obcí,“ uvedl Václav Kodet, náměstek hejtmana pro oblast dopravy. Ze 704 jich bylo pouze 67.

Špatný systém

Systém, který kraj při dotaci zvolil, se totiž některým z nich nelíbí. Peníze mohly žádat na dvě sečení v průběhu roku. Navíc se mohlo jednat pouze o pruh v šířce jednoho metru.

To potvrzuje i Stanislav Kropáček, vedoucí hospodářského odboru pelhřimovského městského úřadu. „O dotace jsme nežádali, protože nám nevyhovovaly stanovené podmínky,“ vysvětlil Kropáček.