Na úhradu jejich ztrát je ochoten dopravcům přidat zhruba půl miliardy korun, což je ve srovnání s letošním rokem asi o 20 milionů více. podle představ krajských radních by se ale na úhradě rostoucích nákladů u osobních spojů měly podílet také dopravní firmy, případně i cestující, a to mírným zvýšením

jízdného.

"Jednání s jednotlivými dopravci máme před sebou," uvedl náměstek hejtmana Václav Kodet. Kraj zatím předpokládá, že v navýšení zohlední tříprocentní inflaci a část peněz potřebných na obnovu vozového parku. Konečnou částku pro dopravní firmy budou schvalovat krajští zastupitelé spolu s novým krajským rozpočtem.

Rozsah autobusové dopravy v kraji se během tohoto roku o něco zvýšil, a to na základě požadavků obcí a firem. Nové spoje přibyly například mezi Jihlavou a průmyslovou zónou u obce Střítež. Více autobusů pro dopravu pracovníků potřebovaly dva tamní podniky. Ty se také podílejí na úhradě části provozních ztrát u těchto linek.

V roce 2008 by autobusy měly na Vysočině ujet asi 15,8 milionu kilometrů, kraj na ně přispěje 239 miliony korun. Na osobní vlaky, které by měly na Vysočině v příštím roce stejně jako letos najezdit 4,6 milionu kilometrů, z krajské pokladny zřejmě poplyne přes 263 milionů.