VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Bez profesního průkazu nelze řídit náklaďák

Pelhřimovsko - Novela zákona číslo 247 o získávání a zdokonalování odborné způsobilosti k řízení motorových vozidel přidělala starosti nejen řidičům malých náklaďáků, ale také samotným provozovatelům autoškol a městským úřadům.

19.2.2008 1
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: DENÍK

Vlastníci řidičského oprávnění skupiny C a C+E do 7,5 tuny totiž musí nově vlastnit profesní průkaz. Ten v minulosti museli mít pouze řidiči velkých tahačů.

Školicí střediska

Pokud tato skupina řidičů nechce přijít o své zaměstnání, měli by toto školení stihnout do konce měsíce března. Je sice možné toto školení dělat i později. Zde ovšem vyvstává problém, kdo řidiče z rozsáhlého školení vyzkouší.
 
„Do prvního dubna provádí toto školení i s přezkoušením autoškoly. Jak to bude potom, zatím není příliš jasné,“ uvedl majitel pelhřimovské autoškoly Jan Chalupa.
 
Podle novely zákona by měla vzniknout školicí střediska, kde by výuku a výcvik prováděly fyzické nebo právnické osoby, jimž byla udělena akreditace krajským úřadem.
 
Přezkoušení řidičů by pak měli provádět komisaři na pověřených městských úřadech.
 
„V případě, že výcvikové středisko vznikne v Pelhřimově, budeme přezkoušení provádět my. Zatím ale není jasné, jakým způsobem se to bude dělat,“ vysvětloval pelhřimovský zkušební komisař Lubomír Šetek.
 
V tom nemá jasno ani krajský úřad kraje Vysočina. „Čekáme na to, až ministerstvo dopravy vydá potřebné směrnice,“ uvedl pracovník odboru dopravy kraje Vysočina.
 
Novela přidělala finanční zátěž hlavně autodopravcům a malým soukromníkům, předmětem jejichž zaměstnání je řízení vozidla nad 3,5 tuny. Pořízení profesního průkazu, který dříve nemuseli vlastnit, totiž není zrovna levná záležitost.

Školení ruinuje soukromníky

„Školení je velice náročné a cena se pohybuje do šedesáti tisíc korun,“ informoval majitel autoškoly Stanislav Mikolášek.
 
„Firmy, které k práci používají malé náklaďáky, budou prostě muset toto školení absolvovat. Záleží na trhu, jestli se tato investice vyplatí,“ uvedl majitel dopravní firmy Vladislav Rokos.
 
Školení nebudou muset absolvovat ti řidiči, kteří už profesní průkaz mají. Těm stačí, pokud do 1. září zažádají na pověřených úřadech o jejich výměnu.
 
Poté budou muset každý rok, po dobu pěti let, absolvovat sedmihodinové školení. Pokud tak neučiní, nebude jim po pěti letech profesní průkaz vydán.
 
Lukáš Pihávek

 

19.2.2008 VSTUP DO DISKUSE 1
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Jaroslav Faltýnek, lídr hnutí ANO na Vysočině

Hnutí ANO nevyhrálo pouze ve 23 obcích

Zpěvačka Lenka Dusilová.

Do města rekordů se sólovým vystoupením zavítá Lenka Dusilová

Hodnocení voleb: Zklamání i naděje politiků

Vysočina - Politici a odborníci z Kraje Vysočina komentují výsledky voleb

S výsledkem jsme rozhodně spokojeni, libuje si lídr Pirátů

Vysočina – Jako lídr kandidátky na Vysočině má Jan Pošvář významný podíl na tom, že do nové Poslanecké sněmovny vstoupí poslanci za Českou pirátskou stranu. Stranický zisk ho nikterak nepřekvapil.

Zelení: Smetla nás vlna populismu a extremismu

Vysočina – Za výprask tradičním stranám označila volby Hana Veronika Konvalinková, která byla jedničkou kandidátky Strany zelených na Vysočině.

Lídr TOP 09 na Vysočině se obává ztráty demokracie

Vysočina - Strana TOP 09 se do poslanecké sněmovny dostala takříkajíc s odřenýma ušima.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení