„Děti z prvních stupňů si už většinou vše nakoupily. Teď přichází hlavně děti starší a studenti ze středních škol,“ informovala Vladimíra Kyselová, vedoucí pelhřimovské prodejny KOH–I–NOOR .

Při nakupování školních pomůcek musí rodiče sáhnout hlouběji do kapsy. Jen školní taška nebo batoh mnohdy stojí i přes tisíc korun.

„Levnější batohy ale většinou nesplňují podmínky jako jsou vyztužená záda nebo reflexní pásky,“ vysvětlila Kyselová.

Nakupování ve slevách se ale podle ní vyplatí. Lidé by však neměli spoléhat jen na supermarkety, kde ceny neodpovídají běžné prodejní ceně ani po slevě.

Největší zájem je už tradičně o sešity a psací potřeby. Jen fixů, per a pastelek je na výběr z nepřeberného množství.

„Při rozhodování, co koupit, se lidé rozhodují nejen podle ceny, ale i značky výrobku. Přednost dávají hlavně značce Fishbone nebo Disneyovským motivům,“ prozradila Iva Krpálková, vedoucí pelhřimovského papírnictví v ulici Dr. Tyrše. Dále uvedla, že se dobře prodávají i produkty s motivy z filmů.Letos vedou Piráti z Karibiku.

„Novinkou je speciální diskopropiska, která je vhodná pro děti, co se teprve učí psát. Navíc je upravena i pro leváky,“ pochlubila se Hana Havrálková z papírnictví v Palackého ulici v Pelhřimově.

Rodiče při výběru poslouchají i rad učitelek. Jejich požadavky se často rozcházejí a na cenu pomůcek přitom nehledí. Nejdůležitější je stále kvalita a praktičnost.

„Nakupovat věci dětem do školy je dost finančně náročné. Horší je to snad už jen s nakupováním oblečení,“ dodává Irena Pavlásková, která má nakupování pro svou vnučku na starosti.