Elektrárny musí ve dne vysílat bílé a vnoci červené pulsující světlo.

„Bezpečnostní osvětlení nefunguje správně,“ míní jeden občan Brtnice na Jihlavsku, který si nepřeje být jmenován. Deník však jeho jménozná.

Ten totiž na kameru zaznamenal nespolehlivost osvětlení. „Vnočních hodinách, kdy má svítit ztlumené červené světlo, jsou některé elektrárny osvětleny celou noc blikajícím denním osvětlením,“ uvádí své poznatky.

„To je vnočních hodinách velmi výrazné, ve své stometrové výšce funguje jako maják a pozorováno na vzdálenost přibližně 20kilometrů. Zdůvodu oslňujícího efektu je nebezpečné ipro leteckou dopravu. Ve dne pak některé pro změnu nesvítí,“ dodává anonymnízdroj.

„Pokud nesvítí, tak to leteckou dopravu určitě ohrožuje,“ domnívá se Luboš Janáček zAeroklubu Přibyslav.

Bezpečnost je na prvním místě

„Jakýkoliv výškový objekt, pokud nesplňuje podmínky, může ohrozit bezpečnost pilotů. Vojenský výcvik probíhá ivnoci a toto může přispět kneštěstí,“ připojuje se za armádu její mluvčí Andrej Čírtek.

Deník, stejně jako brtnický občan, předal celou záležitost Úřadu pro civilní letectví. Konkrétně pak odboru řízení letového provozu a letišť.

„Začneme se tím zabývat. Provedeme pozorování a oblety objektů. Pokud získáme podnět, začneme sšetřením,“ slíbil ředitel zmíněného odboru Petr Rudolf. Pokud závěry šetření prokáží nefunkčnost světelného zařízení, provozovatel bude muset závadu odstranit, jinak mu hrozí pokuta.

„Ohrožení platí zejména pro malá letadla. Případný pád letadla navíc může ohrozit itřetí osoby a to je nepřípustné,“ pokračuje Rudolf.

Informace oelektrárnách vPavlově pak bude zaslána do celého světa. „Kdokoliv, třeba Američan, může letět malým letadlem přes Pavlov,“ zdůvodňuje Rudolf.

Aco na to provozovatel vrtulí APB Plzeň? „Je to spiknutí,“ řekl Deníku obchodní ředitel společnosti Pavel Březina.