„Důchodci tudy chodí každý všední den pro obědy do jídelny i pro nákup. Určitě by to nějaký přechod navíc chtělo, třeba zrovna u křižovatky sFriedovou ulicí,“ pronesl Lubomír Moskovčák, který bydlí právě na rohu těchto ulic. „Člověk bez pohybových obtíží, který přeběhne silnici raz dva, si to ani neuvědomí. Starší lidé nebo maminky s kočárkem ale aby se táhli až na úplný konec ulice,“ přikývla Marie Nováková, že nejméně jeden nový přechod by ulici pod hasičskou zbrojnicí slušel.

Hlavně bezpečnost

Podle Stanislava Kropáčka zhospodářského odboru pelhřimovské radnice ale na podatelně dosud žádná žádost o pořízení přechodu vRosolově ulici neleží. „Abychom jako zástupce vlastníka silnice mohli začít tuto otázku řešit, potřebujeme ktomu písemnou žádost, nejlépe od skupiny obyvatel. Zatím o Rosolově ulici vím pouze zdoslechu. Pokud se ale žádost naskytne, budeme se jí zabývat,“ sdělil vedoucí odboru.
Veškeré podobné podněty se posuzují zmnoha hledisek. Třeba kotázce přechodů se vyjadřují pověření úředníci zodboru dopravy, kteří vystavují takzvané stanovení dopravního značení. „Většinou tak postupujeme na základě žádosti města či policistů. Bere se ohled hlavně na bezpečnost silničního provozu,“ vysvětlil vedoucí odboru Miloslav David.

Zatím bez nehod

Policisté považují ulici pod hasičskou zbrojnicí za jednu ztěch poklidnějších. „Z pohledu nehodovosti je Rosolova ulice naprosto bezproblémová. Za poslední roky jsme tam nemuseli vyjíždět kžádné nehodě,“ zhodnotila tamní nulový výčet sražení chodců automobily policejní mluvčí Hana Kotková.
Právě bezpečnost se skloňuje jako hlavní hledisko, až poté se posuzuje finanční stránka věci. Pořízení přechodu odčerpá změstského rozpočtu desítky tisíc korun. Jenom osazení místa dvěma značkami stojí 14 tisíc, pro vymalování „zebry“ objednávají technické služby na pomoc odbornou firmu. Ta vyrábí nové přechody většinou vrámci pravidelné obnovy dopravního značení.
Zajímavé zjištění odhalila revize pelhřimovských přechodů před dvěma roky. „Společně sodborníky jsme zjistili, že přechodů pro chodce je tu lehký nadbytek. Třeba při průjezdu vnitřním městem zdolá řidič 29 přechodů, což je nadprůměrné číslo,“ doplnil Kropáček.