Radnice má k dispozici několik projektů, jak situaci vyřešit. Uvažuje se o křižovatce, nebo o kruhovém objezdu.

„Kruhový objezd zabere v porovnání s ostatními návrhy zanedbatelnou plochu a je i nejlevnější,“ vyjmenoval hlavní přednosti „kruháče“ projektant Václav Štěpán, který společně s Lumírem Zenklem zpracoval pět návrhů. Šestý projekt předložilo Ředitelství silnic a dálnic ČR.

Pelhřimovští radní se pokusí četné administrativní úkony uspíšit, aby obchvat mohl vyrůst s pomocí evropských peněz. S výstavbou obchvatu by se tak mohlo začít třeba za čtyři roky. V pozoru jsou i pracovníci z ředitelství silnic a dálnic.

„Čekáme, jak to v Pelhřimově dopadne s územním plánem. Hned poté necháme upravit technickou studii a podáme investiční záměr,“ odkryla nejbližší kroky ředitelka jihlavského střediska ŘSD Marie Tesařová.

Žádost o dotaci začne být aktuální v okamžiku udělení stavebního povolení. Do této fáze se zvolna blíží příprava obchvatu Ústrašína, Ondřejova a Myslotína.

„Pomalu začínáme jednat s tamními majiteli o výkupu pozemků. Pokud vše půjde hladce, můžeme získat stavební povolení ještě letos. Může se ale stát, že si někdo postaví hlavu a vyvlastňovací řízení pozdrží,“ dodala Marie Tesařová.

Ondřejovský starosta Tomáš Peroutka průtahy neočekává.

„Každý z vlastníků zná nabídku od investora. Zdržovat prodej, to bychom byli sami proti sobě,“ podotkl Peroutka s dovětkem, že v Ondřejově není člověka, kterému by rušná silnice vedoucí prostředkem vesnice nepila krev.