„Nádraží se začalo opravovat o něco dříve, než bylo původně naplánováno, protože se podařilo získat dodatečné finanční prostředky. Na toto nádraží byla již z minulosti vypracována veškerá stavební dokumentace, a tak se se zahájením rekonstrukce mohlo začít bez zbytečného oddalování,“ prozradila Deníku Markéta Krausová z tiskového oddělení Českých drah. Následně dodala, že prioritou společnosti je poskytnout cestujícím co možná nejhezčí „živé nádraží“ v co nejkratší době.

V první fázi se bude odkrývat opláštění budovy a následně měnit za ytongové zdi. V další části si na své přijdou instalatéři, kteří položí nové vedení pro vodu, dosavadní je v dezolátním stavu. Spolu s touto činností se vybudují nové záchody, ty dosavadní nedělají dobrou vizitku městu, rekonstrukce se výrazně dotkne i bufetu, který majitelé budou muset na delší dobu, nebo napořád zavřít.

„V dnešní době si nemůžeme dovolit koupit nové zařízení a na dobu určitou zde provozovat bufet. Zřejmě to tu budeme nuceni na konci roku zavřít definitivně,“ řekl Jaroslav Kašparů, jeden z provozovatelů bufetu na nádraží.

„Chceme zde restaurační zařízení zachovat, respektive bychom si představovali jeho rozšíření,“ řekl Lubomír Křivánek, ředitel regionální majetkové správy Brno, a následně podotkl, že již nyní běží výběrové řízení na komerční využití prostoru haly.

Hledá se komerční využití

Nové prostory byly nabídnuty například mobilním operátorům či agentuře Dobrý den, která provozuje Muzeum rekordů v Pelhřimově. Podle tvrzení Miroslava Marka agentura nabídku určitě nevyužije.

Starosta města Leopold Bambula s politováním konstatoval, že je veliká škoda původní budovy, která na místě dnešní haly stála do roku 1987. Nynější nádraží bylo oficiálně otevřeno o rok později, kdy železniční trať z Tábora do Horní Cerekve slavila sté výročí.

Náklady na přestavbu by se měly vyšplhat k částce 17,5 milionu korun. Dokončení celé akce je plánováno na duben příštího roku.