Povinnou dokumentaci podle průzkumu vede necelá desetina sídel v kraji, protože by za její vypracování musela platit odborníkům.

Nastartovat tuto činnost dotacemi se kraj pokusil poprvé. Na takzvané pasporty místních silnic byl ochoten vydat čtyři miliony korun. Radnice ale nepožádaly ani o čtvrtinovou částku. Nižší zájem Vystrčil přičetl tomu, že jde o nový program. Uvedl, že kraj v něm bude pokračovat. "Chceme postupně dosáhnout toho, aby všechny obce měly pasporty," řekl hejtman. Upozornil na to, že obce se bez této dokumentace nemohou ucházet o evropské dotace na své silnice.

O krajský příspěvek 946.000 korun se ucházelo 47 samospráv, pět žádostí však neodpovídalo krajským zásadám. Mezi úspěšnými žadateli jsou města i obce s několika desítkami obyvatel. Krajské město Jihlava za pasporty zaplatí čtvrt milionu korun, obec Olší s 54 obyvateli na ně potřebuje 4000 korun. Pasporty jsou povinni nechat zpracovat vlastníci komunikací. Tato dokumentace poskytuje základní údaje o stavu a vybavení silnic. Kraj ji vede u všech svých zhruba 4600 kilometrů silnic. S radnicemi, které pasporty nemají, se například obtížně domlouvá na vedení autobusových spojů.

Podle průzkumu z roku 2005, jehož se zúčastnilo 409 obcí z celkových 704 samospráv v kraji, mělo na Vysočině vypracovány odpovídající pasporty komunikací jen 56 obcí. Dokumentaci ve špatném stavu vykázalo 156 obcí, zbývající radnice ji nevedly vůbec.