Jeho výstupem se kromě velké dubnové výstavy a prezentace v kině stane stejnojmenná kniha. Podklady pro ni poputují v nejbližší době do tiskárny.

Snaha dětí souběžně zohledňuje význam hesla, které škola razí v rámci školního vzdělávacího programu. Ten nese název Abychom si v životě věděli rady. „Snažíme se vést děti k samostatnosti. Dnes je stále více důležité, aby si uměly najít informace. Aby vyřídily, co vyřídit potřebují,“ uvedl na adresu moderního způsobu výuky ředitel školy Luděk Charouzek.

Na kole i u počítače

Školáci si vybírali především z témat obecně vnímaných jako klíčová co do posuzování kvality života ve městě. Jedna skupinka zjišťovala okolnosti trhu pracovních příležitostí, jiná posuzovala vzhled města, zelené plochy a odpočinkové kouty. Probíral se i kulturní život města.

Chybět nemohlo ani využití volného času a sportovní nabídka. Třeba Klára Vondrů a Karolína Hovorková si vyjely na kole, aby probádaly okolní cyklostezky. „Zvládly jsme ale jenom část šedesátikilometrového okruhu, vše ostatní jsme raději dohledaly,“ rozesmály se osmačky s tím, že velké cyklistky se z nich rozhodně nestanou. Spolužáci ze třídy zmapovali podobným způsobem veškeré další trasy. „Určitě je to lepší, než suše oznámit při hodině zeměpisu, kde co leží,“ podotkl vedoucí „cyklorozvědky Miloslav Jirků, jinak zástupce ředitele.

Není inzerát jako inzerát

Rukopis knihy obsahuje i další zajímavosti. Mezi ně se řadí zpráva o Pelhřimovsku v pravěku a raném období. Unikátem je i kolekce prvorepublikových inzerátů pelhřimovských firem a živnostníků z dobového tisku, kterou přispěla učitelka Eva Hunalová. „Reklamy vypadají v porovnání s dnešními inzeráty hodně neobvykle,“ poznamenala.

Projekt skrývá i vlastenecký podtext. „Chtěli jsme, aby žáci lépe poznali své město a vytvořili si tak k němu bližší vztah. Spoustu věcí určitě netušili,“ doplnil Charouzek.

Školáci z Pražské se věnují projektovému vzdělávání čtvrtým rokem. Při prvním ročníku se postarali v rámci oslavy vstupu sjednocené Evropy o rekordně rozměrnou vlajku unie. Poté se věnovali pelhřimovským pověstem a bájím, z čehož vznikla první kniha. Vloni se žáci zaměřili na přírodovědný projekt Strom.