Při čekání před pokladnami si mnete ruce, jak výhodně jste vše potřebné pořídili. Pohled na účetní stvrzenku, na níž se to jen hemží jinými cenami, vás ale vyvede z omylu.

Od pokladny na reklamace

Na nesrovnalosti v markování zboží v posledních týdnech poukazují především zákazníci pelhřimovského hypermarketu Kaufl and. „Stalo se nám to tady už několikrát,“ potvrdil Josef Bulant. Podle něho se ale žádné vypjaté scény nekonaly. „Prostě jsem zašel na informace a nahlásil tam chybu. Pracovnice mi peníze s omluvou vrátily,“ dodal.

Podobnou zkušenost získala v Kaufl andu i Růžena Lundáková. „Účtenku jsem měla špatně, a ne jednou. Od pokladny mě pokaždé poslali do recepce marketu, kde mi rozdílnou částku vrátili,“ podotkla jinak spokojená zákaznice.

Podle vyjádření mluvčího Kauflandu se na nápravě nesrovnalostí již pracuje. „Chystáme důkladnou kontrolu regálových cenovek a cen, které vykazují pokladny.

Pokud by zákazníci i přesto našli na stvrzence chybu, mohou uplatnit naši záruku bezchybného pokladního lístku, v jejímž rámci rozdíl vyrovnáme,“ uvedl Michael Šperl s tím, že při reklamacích se zásadně nevedou žádné diskuse. „Nechceme, aby lidé získali pocit, že jsou klamáni.“

Inspektoři radí omluvit se Nesrovnalosti v účtování zboží každopádně představují nešvar u většiny větších obchodních středisek, s nímž se často potkávají i pracovníci České obchodní inspekce.

„Málokterý obchod má ceny v úplném pořádku. Chyby v markování odhalíme téměř při každé návštěvě. Naštěstí si už většina jejich nadřízených uvědomuje, že spotřebitel má na onu nižší cenu nárok ze zákona. Některé supermarkety přesto bojují se zákazníkem do poslední chvíle, což je smutné,“ upozornil Karel Havlíček z táborského inspektorátu.