„Musejí si zvyknout na soupravu o délce 16 metrů. To je v běžném provozu hodně znát. Většina z nich řídila zatím například jen liazky, a to se s kamionem vůbec nedá srovnat,“ podotkl Jan Chalupa z pelhřimovské autoškoly.

Jak většina budoucích profesionálů potvrdila, zvyknout si na to, že kamion má víc rychlostí nebo složitější ovládání, je to nejtěžší.

„Jel jsem úplně poprvé, určitý respekt mám, ale baví mě to a v budoucnu bych se práci profesionálního řidiče chtěl určitě věnovat,“ řekl David Tesař poté, co absolvoval svou premiérovou jízdu po letištní dráze. Stejně jako on, i ostatní budoucí profesionálové se museli před samotnou jízdou seznámit s teorií a například i s řazením. „Nejtěžší bylo zvyknout si na šestnáct rychlostí a hlavně si uvědomit, že mám za sebou několik metrů a do zatáček si musím nadjíždět. Tady na letišti to není tak znát, ale jít hned do běžného provozu by bylo určitě horší,“ podotkl další ze studentů Jakub Maleček.

O úskalích při řízení kamionu v běžném provozu ví své i osmadvacetiletý Luboš Hlaváč, který dokonce uspěl v mezinárodní soutěži Mladý evropský řidič a na letišti v Kámeni pomáhal se zvládnutím řízení svým budoucím kolegům.

„Všichni dopravci dnes tlačí na čas, ale zároveň chtějí nízkou spotřebu. Při dnešní hustotě provozu to není vůbec jednoduché. Například i vyjeté koleje dělají s návěsem divy,“ zhodnotil Hlaváč.