„Rozhodně nejsem spokojená s technickým stavem. Krajské město by si podle mě zasloužilo důstojnější nádraží,“ uvedla Jarmila Kalábková, která do Jihlavy přijela z Polné.

Vedle technického stavu jsou však lidé nespokojeni také se službami, které nádraží nabízí. „Těžko se tady shánějí informace. Ten stánek uvnitř budovy je buď zavřený, nebo přeplněný lidmi, takže když chce člověk najít informace o nějakém autobusu, musí chodit od jednoho stanoviště k druhému,“ postěžoval si nespokojený muž z Jilemnice.

To, že se na jihlavském nádraží shánějí informace těžko, potvrdila i cestující ze Znojma: „Nepodařilo se mi najít automat s informacemi, takže jdu hledat na nástupiště.“

Podle dalšího dotázaného je řešení jasné: „Umístil bych tady digitální panel s informacemi o odjezdech a příjezdech.“ O umístění informačních cedulí uvažuje i společnost ICOM transport. „Zatím je ale vše ve fázi výběrových řízení,“ upřesnila předsedkyně představenstva Kateřina Kratochvílová.

Jihlavskému autobusovému nádraží, na kterém se v dopravní špičce pohybuje více než dva tisíce cestujících, chybí také kvalitní občerstvení.

„Nechápu, proč z toho občerstvení, které bylo v budově, udělali supermarket,“ sdělila Deníku své rozhořčení postarší cestující, která do Jihlavy dojíždí za prací. Výměna občerstvení za obchod s botami se nelíbí ani dalším uživatelům nádraží. „Zůstalo tady jen to malé okénko, kde se dá koupit tak maximálně párek v rohlíku,“ doplnil muž v důchodovém věku.

Sama Kratochvílová přiznává, že by Jihlava mohla mít lepší autobusové nádraží. „Jsme si vědomi toho, že by nádraží v Jihlavě mohlo vypadat luxusně a být vybaveno mnoha investicemi v desítkách milionů korun. V současné době jsme ale jako hlavní prioritu zvolili moderní a ekologickou dopravu,“ ospravedlnila Kratochvílová nákup šesti set autobusů, které splňují přísné ekologické normy.

Přednost dostal Pelhřimov

Ačkoliv sama předsedkyně představenstva ujišťuje, že rozvoj autobusového nádraží v krajském městě je pro jejich společnost rozhodující, čeká rekonstrukce jiné nádraží, konkrétně v Pelhřimově. Podle Kratochvílové může za rekonstrukci tamějšího nádraží špatný technický stav. To jihlavské navíc podle ní stále patří mezi ty hezčí v České republice.

Ani město zatím otázku rozvoje autobusového nádraží neřeší. „Pro jihlavský magistrát je nyní prioritou přeložení hlavního vlakového nádraží na městské. Až poté se budeme zabývat autobusovým nádražím,“ uvedl náměstek primátora Radek Vovsík.

Sám ale dodává, že plánované změny jsou během na hodně dlouhou trať.