„Už se mi párkrát stalo, že jsem nestíhal a musel dobíhat rozjíždějící se autobus. Řidič mě sice viděl, přesto nezastavil a ujel,“ vzpomněl na svůj zážitek s neúspěšným dobíháním autobusu Jiří Kucián z Vyskytné.

Marné čekání

Ujíždění pasažérům není jediným nešvarem některých linkových řidičů. Podle osobní zkušenosti dalšího cestujícího někdy řidiči odjíždí ze zastávek o pár minut dříve, než uvádí jízdní řád.

„Z Dobré Vody do Pelhřimova odjíždí autobus zásadně o pět minut dříve. Takže kdo přijde pozdě, má smůlu,“ sdělil Stanislav Sankot z Dobré Vody u Pelhřimova.

Všichni oslovení řidiči se k odjezdům odmítli vyjádřit.

S kočárkem se autobusem nejelo

Problémy s dopravou autobusem mohou někdy mít i nemluvňata v kočárkách.

„Řidič mě odmítl vzít s kočárkem. Řekl, že má plno a s kočárkem už bych se prý nevešla,“ posteskla si jedna z maminek, která chtěla k přepravě s ratolestí využít hromadnou dopravu.

Na cestování s kočárky se ale vztahují určitá pravidla. Záleží hlavně na typu a obsazenosti autobusu. Do některého se vejde jeden kočárek. Další typ vozu může převážet dva až tři kočárky.

Nespokojenost  lze hlásit dopravci

Podle předsedkyně představenstva společnosti ICOM Transport Kateřiny Kratochvílové jsou řidiči vázáni jízdním řádem. Není podle ní přípustné, aby řidič opouštěl zastávku dříve či déle než je psáno v jízdním řádu. Každý řidič také musí být k cestujícím ohleduplný a snažit se jim vyjít maximálně vstříc.

„Spokojenost cestujících je pro naši společnost na prvním místě a každou stížností se vážně zabýváme. Proto prosím, aby lidé případnou nespokojenost či jiný konkrétní podnět sdělili na dispečinku či vedení. Jedině tak můžeme zjednat nápravu,“ upozornila Kratochvílová.