Zvláštní je, že právě tyto zastávky doposud využívala mimo jiné i konkurenční společnost Student Agency. Ta se s ICOMem nepře poprvé.

„Argument společnosti ICOM Transport o zvyšování bezpečnosti je nelogický. Za dobu, co naše společnost do Jihlavy jezdí, totiž k žádnému úrazu, či poškození střechy nedošlo,“ uvedl ředitel společnosti Student Agency Radim Jančura. „Myslíme si, že jde spíš o to zbavit se prosperující konkurence,“ dodal.

Každá mince má ovšem dvě strany. A názory poskytovatelů dopravních služeb se radikálně rozcházejí. „Od naší společnosti se rozhodně nejedná o nějaký naschvál. Je to pouze preventivní bezpečnostní opatření. Pro vysoké autobusy jsme vyčlenili speciální stanoviště 30, tam mohou zajíždět bez omezení,“ oponovala předsedkyně představenstva společnosti ICOM Transport Kateřina Kratochvílová.

Nástupiště s číslem 30 je ovšem provizorně umístěné u samého výjezdu z nádraží a úprava střechy proběhla teprve nedávno. Většina cestujících o třicítce neví a po nádraží zmateně pobíhá.

Jihlava soudcem

Město Jihlava sice není vlastníkem pozemku pod nádražím, přesto má ale jeho odbor dopravy vlivný hlas.

O to těžší je ale jeho situace. Radim Jančura totiž pohrozil, že v případě další diskriminace zastávku v Jihlavě zruší úplně. Proti tomu se bouří cestující. „To, že by sem žluté autobusy měly přestat jezdit, by mi vadilo,“ uvedla cestující do Prahy. Vystihla tím postoj většiny. Magistrát je zatím opatrný.

„Žádost na prošetření situace na autobusovém nádraží jsme od společnosti Student Agency dostali. Odbor dopravy ji bude v budoucnu řešit,“ potvrdil Radek Tulis mluvčí magistrátu Radek Tulis.

Přísný metr neplatí pro všechny

I samotné kontroly dodržování nové značky jsou podivné. Na autobus Student Agency byla přivolána městská policie. Autobus jiné společnosti, vysoký 3,65 metru, reportéři Deníku pozorovali na stanovišti 13 několik minut. Nikdo jeho řidiče nenapomínal, hon městských policistů se nekonal.