Moderní trend zlepšování a zdokonalování služeb zákazníkům dovedl vedení společnosti ICOM transport k rekonstrukci, úplné změně a přestěhování celého nádraží.

Podle tvrzení ředitele pelhřimovské divize společnosti ICOM transport Milana Dygrýna si je firma vědoma, že od dob, co se nádraží vybudovalo, se s ním nic nedělalo.

„Je to velice špatná vizitka pro město, která vrhá negativní stín na projíždějící i zde vystupující cestující,“ konstatoval Dygrýn.
„Vždycky, když přijedu do města, mám pocit, že se zde zastavil čas. V hale nic není, jen špína a zápach ze záchodů,“ prohlásila Petra Čekalová z Jihlavy.

Bufet jen lákal nežádoucí osoby

Současná modrá, skleněná a krychlovitá budova vévodící obrovské asfaltové ploše bez plného využití během několika měsíců zanikne. Místo ní vyroste nákupní středisko s parkovištěm pro zákazníky.

Obchod i parkoviště však pojme i velkou část asfaltového moře. Market bude zasahovat k současnému prvnímu ostrůvku pro autobusy.

Dodavatelská firma začne právě dnes s budováním nové haly, která vyroste na druhé straně současného nádraží. Již v pátek firma Swietelsky začala s odkrýváním asfaltového povrchu v prostoru posledních nástupišť. Po těchto pracích bude následovat výstavba nové haly.

„V budově vznikne zázemí řidičů, informační kancelář, čekárna i administrativní část. Bufet již v našich prostorách nebude. Hlavním důvodem je zamezení pohybu osob, které zde nechceme,“ upřesnil Dygrýn.

Dopravní část a budova by se měla uvést do provozu nejpozději v září letošního roku.

Cestujících se však změny a rekonstrukce nijak nedotknou. Pouze, což se již nyní děje, budou autobusové zastávky zredukovány na osmnáct stání pro linkovou a dvě pro městskou hromadnou dopravu.