Nervózní řidiči, kteří se snaží za každou cenu dostat před jezdce na kole, znamenají především pro rodiče s dětmi značné riziko.

„Pokud hovoříme o cyklotrase jako takové, tak já osobně v okolí o žádné nevím. Tady jsou pouze silnice,“ poukázal Libor Točík na fakt, že kolaři se musejí pohybovat v běžném provozu mezi automobily, protože jiná možnost není.

Jízda po hlavní silnici je hazard

Cyklisté podle něj nemají na silnicích vůbec co dělat.

„Za cyklostezku považuji takové místo, které je určeno pouze pro jízdu na kole nebo na kolečkových bruslích. Pokud jedu například se skupinou dětí, musím je neustále hlídat. Nikdy totiž nevím, odkud se vyřítí nějaký spěchající řidič. Například cesta z Humpolce do Pelhřimova je vyloženě hazard,“ upozornil Točík.

Také pelhřimovský městský úřad si je tohoto problému vědom. Ve městě se proto začalo s budováním tras pouze pro cyklisty.

První z nich vede z města do lokality Polní Dvůr. Ta je ale dlouhá jen něco přes devět set metrů. Navíc vede do kopce, což nevyhovuje dětem, které se na kole teprve učí, ani jezdcům na kolečkových bruslích.

„Město pouze potřebovalo spojit tuto lokalitu s centrem, tak vybudovalo něco, čemu říkají cyklostezka,“ domnívá se Točík. Podle pelhřimovského místostarosty Bohuslava Kovandy je toto ale pouze první fáze.

„Plánujeme vybudovat jakýsi velký a malý okruh kolem Pelhřimova,“ přiblížil Kovanda.

Komplikace s výkupem pozemků

Na to si ale milovníci kol budou muset ještě chvíli počkat. Město totiž nemá vykoupené pozemky, po kterých by trasa měla vést. Tyto stavby jsou také finančně náročné a radnice se do nich většinou pouštějí jen, když seženou dotace, což je také případ té pelhřimovské.

„Budeme podávat žádost o dotaci na stavbu cyklostezky směrem na obec Radětín,“ dodal místostarosta.

Cyklisté se tedy prozatím budou muset spokojit s vyjížďkou mezi automobilisty. Především ve večerních a nočních hodinách by tedy neměli zapomínat na osvětlení kola a vhodné oblečení. Hlavně děti pak na chrániče a kvalitní přilbu.