Nárůst zájmu pocítila i Alena Daňkovská, vedoucí pelhřimovské prodejny Biovital.
„Zájem určitě stoupá, je to možná i tím, že lidé konečně vědí, co si pod pojmem bioprodukt představit,“ informovala Daňkovská. Podle ní lidi donutí větší osvěta zamyslet se nad tím, co vlastně konzumují.
„V poslední době je třeba největší zájem o výrobky z probio či sušené ovoce, obiloviny, šťávy a čaje. Bohužel na čerstvé ovoce už zde nemáme místo, ale zdravou zeleninu zákazníci najdou před naším obchodem vždy jednou týdně,“ prozradila Alena Daňkovská.
Odhadnout, jaká poptávka po biopotravinách bude v budoucnosti, se nedá. Prodej totiž nejvíce brzdí jejich vysoká cena.
„Já osobně bych biopotraviny nakupovala daleko více, kdyby cena za ně nebyla tak vysoká. Možná, až se budou objevovat i v supermarketech, sáhnou po nich lidé častěji,“ domnívá se Martina Lázničková, mladá studentka z Pelhřimova.
Podle Aleny Daňkovské musí lidé s vyšší cenou počítat. „Samozřejmě cena odpovídá kvalitě. Pokud se biopotraviny dostanou i do supermarketů, stanou se tak dostupnějšími pro širší veřejnost, což je jen dobře,“ reagovala vedoucí prodejny Biovital. Za důležité považuje jen, aby tím neutrpěla kvalita zboží.
Když mají lidé zájem o biopotraviny, nemusí nakupovat jen ve specializovaných prodejnách. Chemicky neošetřované produkty se dají koupit i přes internet nebo přímo z biofarem. Jen na Vysočině jich je hned několik.
Značka bio přitom už dávno není jen v potravinářském průmyslu. Bio propaguje i kosmetiku, hygienické přípravky, oblečení či cigarety.