Lenka Domšová ze střední školy obchodní dostala svoji nominaci pod stromeček. „OVánocích jsme dostala mejl od jednoho ze studentů, že mě přihlásili do Zlatého Ámose. Samotnou by mě nic takového nenapadlo,“ říká Domšová.

Snad proto před sebe učitelka češtiny nestaví žádné prestižní cíle, dokonce ani přípravu na únorové regionální kolo nechystá. „Připravuji se, ale jedině na pololetní klasifikaci. Učitelů jako já jsou všude plné sborovny,“ tvrdí Domšová skromně.

Rovněž Jiří Kaňa ze ZŠ Hálkova bere své zařazení do soutěže snadhledem. „Na jednu stranu si toho vážím. Že bych se kvůli své účasti nějak trápil, to ne. Jdu do toho jen kvůli dětem, sám bych se rozhodně nepřihlásil,“ upozorňujeKaňa.

Totéž ale předloni tvrdili ijeho kolegové. Miroslav Horák ze stejné školy nakonec stanul vcelostátním finále a stal se dětským Ámosem. Pelhřimovská učitelka Ivana Krumplová vtentýž rok celou anketu dokonce vyhrála. „Já si ale stejně myslím, že mě se postup týkat nebude,“ trvá si na svém učitel zeměpisuKaňa.

Jeho nadřízený, ředitel ZŠ Hálkova Václav Strnad, považuje za dobré znamení už samotnou nominaci. „Pokud si jej děti ve školním parlamentu zvolily, oněčem to vypovídá,“ míní Strnad, jehož škola patří mezi tradiční dodavatele účastníků soutěže. Svého zástupce nevyslala pouzevloni.

Regionální kolo Zlatého Ámose se koná vpolovině února vJihlavě. Nejoblíbenější český učitel vyjde najevo koncem března.