Důchodci, na které se nedostalo, zkoušejí štěstí znova.

Antonín Mastný z Jihlavy se na informační covidové lince Kraje Vysočina od pátku nezastavil. Začátek týdne nebyl lepší. „Od rána maraton pokračuje. Lidé volají, ptají se, chtějí poradit s registrací. Kolik lidí od rána volalo, to už ani nepočítám,“ popsal krajský konzultant situaci v pondělí 18. ledna ráno.

Dokonce i v neděli vyřizoval dotazy důchodců k očkování Pavel Šabatka ze Senior Pointu v Třebíči. „ Vůbec se nezlobím. Ti lidé potřebují radu a pomoc,“ konstatoval vedoucí třebíčského Senior Pointu. Jak upřesnil, v pondělí 18. ledna od rána během dvou hodin vyřídil 20 telefonátů, čtyři e-maily a poradil dvěma důchodcům, kteří do Senior Pointu přišli osobně. „Někteří se ptají, kdy vakcínu dostanou, ale na to odpovědět neumím,“ povzdechl si Šabatka.

Poradit s registrací na očkování se snažila od rána i Jana Stejskalová v Senior a Family Pointu Jihlava. „Chápeme, že pro dříve narozené je taková akce problém, ale ať přijdou, rádi jim se vším poradíme,“ vzkázala důchodců vedoucí Senior Pointu.

Pro některé důchodce je rezervační systém skutečně tak složitý, že se neumějí přihlásit. To poznal i havlíčkobrodský Senior Point. „Od rána od osmi nám zvoní jeden telefon za druhým. Jsme dvě a nestíháme. Krátce po spuštění systému už v pátek nebyla místa ani vakcíny. Tak si od volajících bereme osobní údaje a budeme se snažit najít pro ně rezervaci v dalších dnech,“ popsala situaci v kanceláři Senior Pointu v Havlíčkově Brodě Jana Kudlová.